سه محصول فناورانه حوزه سلامت در دزفول به مرحله تجاری سازی رسید

دزفول-ایرنا- رییس مرکز توسعه فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: سه محصول فناورانه حوزه سلامت دزفول شامل کیت زیرزبانی گلوکز، دستگاه فیزیوتراپی و دستگاه انکوباکتور به مرحله تجاری سازی رسیدند.

بابک الیاسی‌فر روز دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: فناوران از حمایت‌های مادی و معنوی مرکز رشد بهره مند هستند و از شرکت‌ها تا رسیدن به مرحله تجاری سازی حمایت می‌شود.

وی با بیان اینکه مرکز توسعه فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول شامل سه بخش مرکز رشد، ارتباط با صنعت و مالکیت فکری است، ادامه داد: در حال حاضر هفت شرکت زیرنظر مرکز توسعه فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول هستند که یکی از آنها دانش بنیان است.

رییس مرکز توسعه فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: عقد قراداد با صندوق‌های مالی، ایجاد ساختار، تشکیل شوراهای مربوط به مراکز مختلف، جذب فناور و چندین شرکت و حمایت تا مرحله تجاری از اقدامات این مرکز بوده است.

وی افزود: تاکنون سه محصول زیرنظر این مرکز به مرحله تجاری سازی رسیده که شامل کیت زیرزبانی گلوکز توسط رضا دهنوی، دستگاه فیزیوتراپی توسط مهدی صفرجوکار و دستگاه انکوباکتور هوشمند توسط صادق سعادت نیا هستند.

الیاسی‌فر بیان کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته یک مرکز مانیتورینگ در مرکز رشد ایجاد شده تا فناورها بتوانند از این مرکز برای ثبت اختراع، اخذ مجوز و تجاری سازی استفاده کنند.

وی افزود: حمایت‌های این مرکز شامل ارایه پول بلاعوض و وام، استقرار شرکت‌ها در مرکز و استفاده از کارگاه صنعتی می‌باشند ضمن اینکه کارگاه الکترونیکی نیز ایجاد می‌کنیم تا فناوران از چاپگر و دستگاه‌های الکترونیکی موجود استفاده کنند.

رییس مرکز توسعه فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه دانشگاه با تبلیغ و بازاریابی و برپایی نمایشگاه‌های مختلف به فناوران کمک می‌کند، گفت: محصولات دیگری چون مولاژ برای آموزش فوریت‌های پزشکی، یک دستگاه فیزیوتراپی و یک دستگاه برای عمل‌های ورزشی در آب نیز در دست ساخت است.

وی افزود: بخش ارتباط با صنعت دانشگاه که زیرمجموعه اداره توسعه فناوری سلامت است نیازهای شرکت‌های مختلف را جذب می‌کند.

الیاسی‌فر بیان کرد: ارتباط بین صنعت و بیمارستان با مرکز رشد و دانشگاه مدنظر است که اساس نامه آن طراحی و شوراها تشکیل شده‌اند.

وی افزود: باید در این خصوص فرهنگ سازی شود تا صنایع، مشکلات و اولویت‌های خود را ارایه کنند تا دانشگاه نیازسنجی و در زمینه‌های مطرح شده ورود کند.

رییس مرکز توسعه فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول استقبال از این مرکز را خوب ارزیابی کرد و گفت: باید آگاهی سازی و فرهنگ سازی بیشتری در این خصوص انجام شود تا بتوان دزفول را به مرکز تجهیزات پزشکی کشور تبدیل کرد.

وی صنایع را به حمایت از فناوران تشویق کرد و افزود: نامه نگاری‌هایی در این خصوص با اداره صنعت، معدن و تجارت انجام شده و از صنایع درخواست شده ایده‌های خود را برای بررسی به این مرکز ارایه کنند.

الیاسی‌فر بیان کرد: ایده‌ها پس از دریافت، داوری و پس از تایید در شورای مرکز رشد ارایه می‌شوند تا درصورت تایید مستقر و حمایت شوند؛ وقتی محصول اولیه تولید شد به مرحله رشد و تجاری سازی می‌رسد.

مشاور مرکز توسعه فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز به خبرنگار ایرنا گفت: افراد دارای ایده که هنوز به مرحله کسب و کار نرسیده‌اند برای شروع به کار چالش‌های زیادی دارند.

سید محمد مهدی آل طاها افزود: این افراد آگاهی زیادی ندارند و برای بررسی زوایای مختلف ایده و طرح کسب و کار خود نیازمند یک راهنما هستند.

وی ادامه داد: مشاوران این مرکز ایده‌های دریافت شده را ارزیابی می‌کنند اگر شرایط اولیه را داشت به فناوران کمک می‌کنند ایده را رشد و پرورش دهند تا به مرحله تجاری سازی برسند.

آل طاها گفت: این مرکز برای تامین منابع انسانی، جذب سرمایه، تولید و بازاریابی از فناوران حمایت و خدمات مشاوره‌ای ارایه می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha