المپیاد جام پرچم ایده مبتکرانه ای در راستای استعدادیابی ورزشی است

تبریز - ایرنا - شهردار تبریز با بیان اینکه دومین دوره المپیاد فرهنگی و ورزشی «جام پرچم» در ۱۸ رشته ورزشی در این شهر برگزار می شود، گفت: این المپیاد ایده مبتکرانه ای در راستای استعدادیابی ورزشی با شعار یک ملت و یک پرچم در سطح کشور است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، یعقوب هوشیار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پیش بینی می شود بیش از پنج هزار نفر از جوانان و نوجوانان دختر و پسر در این رویداد فرهنگی و ورزشی شرکت کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری تبریز به عنوان دبیرخانه ملی المپیاد جام پرچم معرفی شده است، افزود: این رویداد بزرگ فرهنگی و ورزشی در راستای استعدادیابی ورزش شهروندی در کلانشهرها و در رشته‌های مختلف ورزشی از جمله فوتبال، والیبال، بسکتبال، تکواندو و کشتی برگزار می شود.

شهردار تبریز اعلام کرد: ثبت نام در این دوره از هفته آینده آغاز می شود.

هوشیار، ادامه داد: جام پرچم تجربه ای موفق اجتماعی است که برای اولین بار از سوی شهرداری تبریز اجرا و به عنوان یک پروژه ملی فرهنگی و اجتماعی در سطح کشور معرفی شد.

وی با اشاره به هدف گذاری مشارکت یک میلیونی جوانان و نوجوانان در این المپیاد فرهنگی و ورزشی، یادآور شد: مشارکت جوانان در این رویداد و گسترش فعالیت های ورزشی باعث کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه می شود.

شهردار تبریز گفت: امید است این قبیل رویدادهای فرهنگی و ورزشی منجر به افزایش نشاط اقشار مختلف جامعه شود زیرا توجه روزافزون به ورزش و استعدادیابی ظرفیت خوبی برای رسیدن به جایگاه واقعی در حوزه سلامت شهروندان است.

هوشیار، افزود: جام پرچم، فرصتی برای حضور کودکان، نوجوانان و جوانان برای تخلیه انرژی، رقابت سالم و ایجاد دوستی و ارتباط بیشتر است تا از این راه بتوان با شناسایی و پرورش استعدادها به آینده شهر کمک کرد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، شهرداری تبریز به همت سازمان بسیج شهرداری در سال های اخیر چندین دوره مسابقات جام پرچم را در سطح استانی و اولین دوره را در سطح ملی تدارک و برگزار کرده که با استقبال پرشور جوانان و نوجوانان در این مسابقات مواجه شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha