۱ اسفند ۱۴۰۱، ۸:۰۹
کد خبر: 85034825
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میناب، گُل سرسبد جشنواره‌های رضوی

۱ اسفند ۱۴۰۱، ۸:۰۹
کد خبر: 85034825
میناب، گُل سرسبد جشنواره‌های رضوی

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: شهرستان میناب در برگزاری جشنواره‌های رضوی و مرتبط با امام هشتم همچون جشنواره آسمان هشتم، سرود رضوی، کریمه آل الله و شعر رضوی همواره پیشگام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسمعیل جهانگیری شامگاه یکشنبه در آیین برگزاری چهارمین جشنواره شعر رضوی با اشاره به رویدادهای مختلف فرهنگی استان در سطح ملی، گفت: شهرستان میناب به لحاظ موقعیت فرهنگی و مذهبی خاص خود، برگزاری جشنواره های فرهنگی و مذهبی مرتبط با امام رضا (ع) همچون جشنواره آسمان هشتم در روستای کردر رضوی، میزبانی جشنواره های سرود رضوی روستاهای کشور ، جشنواره فرهنگی کریمه آل الله در دهه کرامت در روستای باغ گلان و جشنواره شعر رضوی، در تقویم برنامه های آن گنجانده شده است.

وی بیان کرد: شامگاه یکشنبه نیز شاهد برگزاری جشنواره شعر رضوی در شهرستان میناب بودیم که با هدف استعدادیابی، تقویت شاعران، ایجاد فضای شاد و با نشاط برای مردم، توجه به جایگاه شعر و ادبیات شاعری و همچنین توجه به جایگاه ائمه معصوم(ع) و منقبت اهل بیت (س) برگزار شد.

وی بیان کرد: علاوه بر این جشنواره، در شهرستان های دیگر هرمزگان نیز شاهد برگزاری جشنواره های منطقه ای شعر بلوچ، شعر حیران، شعر طنز و جشنواره منطقه‌ای شعر نبوی هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اظهار کرد: شعر یک هنر است و اگر در خدمت مضامین ارزشمند دینی و انسانی قرار گیرد می تواند انسان های بسیاری را متوجه ارزش ها کند و جایگاه رفیعی به شاعر خود ببخشد .

جهانگیری افزود: اگر به تاریخ شعر و ادب نگاه کنیم، خواهیم دید که بسیاری از شاعران، اشعار خود را در وصف اهل بیت (علیهم‌السلام) بیان می کنند که نشان از اراده خاص آن ها به ائمه معصوم بوده است.

وی یادآور شد: توجه به نشر و گسترش معارف الهی و فرهنگ اهل‌بیت (ع) نقش اساسی در مصون‌سازی جامعه در برابر آسیب‌ها و چالش‌ها دارد که باید برای حرکت در این مسیر از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

نقش شاعران در جهاد تبیین و بیانیه گام دوم انقلاب تاثیرگذار است

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب نیز در این جشنواره با اشاره به اینکه چهارمین جشنواره شعر رضوی با حضور شاعرانی از شهرستان های بندرعباس، میناب، رودان، جاسک، سیریک، بشاگرد و حاجی آباد برگزار شد، گفت: نقش شاعران در جهاد تبیین و بیانیه گام دوم انقلاب تاثیرگذار است.

مصطفی کریمی زاده افزود: چهارمین جشنواره استانی شعر رضوی در بخش‌ شعر کلاسیک و با موضوع و محور سیره امام رضا(ع) و عدالت خواهی امام رضا(ع) برگزار شد.

وی با بیان این که اشعار در وصف اهل بیت(ع) و ائمه اطهار تاثیر بسزایی در زندگی و فرهنگ جامعه دارد، بیان کرد: باید در این زمینه گام‌های مهم‌تری برداشته شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب اظهار کرد: هیچ سخن فصیحی به اندازه شعر اثرگذار نیست.

چهارمین جشنواره استانی شعر رضوی با حضور مدیرکل و معاونان فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و با شرکت شاعران مطرح شهرستان های بندرعباس، رودان، میناب، جاسک، سیریک ‌و قشم برگزار شد.
در این جشنواره ۴۰ نفر از شاعران مطرح استان، ۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که در پایان از آثار برتر تجلیل شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha