۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۲۱:۳۰
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85034752
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهردار: شهروندان سبزواری از ترافیک شهری در رنج هستند

سبزوار - ایرنا- شهردار سبزوار گفت: مشکل ترافیک به‌ویژه در هسته مرکزی این شهر مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

به گزارش ایرنا موسی رجب‌زاده شامگاه یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: وضعیت نابسامان ترافیکی یکی از معضلات اصلی فراروی مدیریت شهری سبزوار است که رفع آن، اقدامات جامع و کار کارشناسی هدفمندی را می طلبد.

وی تصریح کرد: در سالیان گذشته آمار خودروها در شهر سبزوار افزایش چشمگیری یافته اما متناسب با آن عرض خیابان ها و معابر شهری گسترش نیافته است، که رفع مشکلات و گره های ترافیکی شهر نیازمند تصمیمات کارشناسی و برنامه ریزی دقیق شورای ترافیک شهرستان است و البته شهرداری نیز آماده همکاری در این حوزه است.

رجب زاده گفت: برای رفع چالش جدی ترافیک شهری در کنار اهمیت ایجاد توقفگاه های طبقاتی و تجهیز معابر و خیابانها به سامانه هوشمند و دوربین‌های ترافیکی، توسعه حمل و نقل عمومی از دیگر اهدافی است که مورد توجه مدیریت شهری قرار دارد.

تکمیل طرح های نیمه تمام اولویت شهرداری سبزوار

شهردار سبزوار گفت: در حوزه طرح های عمرانی، اولویت برنامه ای این نهاد، تکمیل طرح های نیمه تمام است و سال گذشته نیز بیش از ۶۰ درصد بودجه شهرداری در حوزه عمران هزینه شد.‌

رجب‌زاده افزود: در یک سال اخیر در حوزه عمرانی ۲۳ قرارداد با اعتباری حدود ۱۹۰ میلیارد ریال به امضا رسیده بود که برخی از این طرح های عمرانی و زیرساختی تکمیل شده است.

وی اظهار داشت: ساخت میدان های کتاب، پرستار و آیت الله علوی با هدف روان سازی ترافیک و کاهش تصادفات شهری به انجام رسید و تلاش برای تکمیل قوس محیطی شهر، از ابتدای بزرگراه شهید سلیمانی تا میدان سربداران‌، به طول ۱۰ کیلومتر از دیگر اقدامات مهم عمرانی در دست انجام است.

شهردار سبزوار گفت: با تکمیل آسفالت و جدول بزرگراه غدیر و احداث میدان آیت الله علوی، اتصال قوس محیطی شهر سبزوار تا جاده اسفراین پایان یافته و تنها ۲.۲ کیلومتر دیگر از این مسیر باقی مانده است.

رجب‌زاده افزود: در همین راستا مطالعات ساخت بزرگراه پیامبر اعظم(ص) در حد فاصل میدان علوی تا میدان سربداران‌ انجام شده و تاییدیه شورای ترافیک استان را نیز دریافت کرده که در سال آینده عملیاتی می شود.

وجود ۲ میلیون متر مربع معابر خاکی شهری

شهردار سبزوار با اشاره به وجود حدود ۲ میلیون متر مربع معبر و خیابان دارای آسفالت نامطلوب و یا خاکی در این شهر، گفت: در این راستا عملیات روکش آسفالت ۲۰۰ هزار متر مربع از معابر اصلی و آسفالت ۴۲ هزار متر مربع از معابر خاکی با اعتبار ۵۱۰ میلیارد ریال طی یک سال گذشته اجرا شده است.

وی گفت: همزمان با ماه پایانی سال و ایام نوروز، برنامه ریزی لازم برای استقبال و پذیرایی از زائران و گردشگران نوروزی فراهم می شود و در این راستا بازگشایی برخی از خانه های تاریخی شهر سبزوار مورد توجه است.

شهرداری سبزوار سه هزار میلیارد ریال عوارض طلب دارد

شهردار سبزوار گفت: مردم، ادارات و نهادهای مختلف سه هزار میلیارد ریال بابت عوارض به شهرداری بدهکار هستند.

رجب زاده افزود: همچنین شهرداری سبزوار از دستگاه‌های این شهرستان پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال طلب دارد که برای وصول آن اقداماتی صورت گرفته، اما هنوز به مرحله دریافت وجه نرسیده است.

شهر سبزوار سه هزار و ۷۵۴ هکتار وسعت دارد که حدود ۸۰۰ هکتار آن سکونتگاه غیررسمی و ۱۸۶ هکتار آن بافت های فرسوده است.

شهر ۲۵۰ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha