۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۲۰:۴۱
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85034735
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان: توافق چارچوب، راه برون رفت از بحران است

تهران – ایرنا – معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان گفت: توافق چارچوب که میان گروه های مدنی و شورای حاکمیتی نظامی امضا شده است تنها راه برون رفت از بحران کشور است.

به گزارش ایرنا از روسیا الیوم، محمد حمدان دقلو(حمیدتی) روز یکشنبه افزود: شورای حاکمیتی به توافق امضا شده پایبند است و نیروهای پشتیبانی نیز براساس جدول زمانبندی مورد توافق، در ارتش ادغام می شوند.

وی اضافه کرد: زمان تشکیل حکومت غیر نظامی در سودان و بازگشت نظامیان به پادگان ها فرا رسیده است ولی برای اجرای موارد مورد توافق نیاز به منابع مالی و فنی است.

دقلو از جامعه جهانی و کشورهای منطقه خواست که از حکومت آینده سودان حمایت کنند.

وی بر پایبندی شورای حاکمیتی به توافق جوبا و اجرای چارچوب جدید این توافق تاکید کرد و افزود: جنگ و درگیری نمی تواند صلح ایجاد کند.

منابع رسانه‌ای دوشنبه ۱۴ آذرماه از امضای توافق چارچوب میان گروه‌های مدنی و شورای حاکمیتی نظامی سودان برای حل و فصل بحران سیاسی این کشور خبر داده بودند.

خبرگزاری رسمی سودان در این باره اعلام کرد که این توافق که مبنای حل بحران سیاسی کنونی سودان قرار می‌گیرد، در خارطوم و با حضور مقامات داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی میان گروه‌های مدنی و شورای حاکمیتی انتقالی سودان امضا شد.

این گروه‌ها بر سر یک دوره انتقالی ۲۴ ماهه توافق کردند که از زمان انتخاب نخست وزیر انتقالی آغاز خواهد شد. طبق توافق صورت گرفته، این قدرت انتقالی کاملا مدنی و دموکراتیک و بدون مشارکت نظامیان خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha