صیامی: دوومیدانی نیازمند توجه ویژه است/حضور تفتیان در جامائیکا

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: دوومیدانی اگر با همین شرایط سخت اعتباری و نبود حمایت‌های مالی پیش برود، اتفاقی برای آن رقم نمی‌خورد.  باید کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان دوومیدانی را ویژه ببینند.

هاشم صیامی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا درباره حضور نداشتن برخی از دوومیدانی‌کاران مطرح ایران در مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا به میزبانی قزاقستان، اظهار داشت: بیشتر ورزشکاران مطرح به خاطر حضور در بازی‌های آسیایی و کسب ورودی بازی‌های المپیک برنامه تمرینی خود را برهم نزدند و در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های کشور شرکت نکردند. نمی‌خواهم بگویم که اگر آنها در مسابقات آسیایی شرکت می‌کردند، شرایط گل و بلبل می‌شد. اگر حسن تفتیان در دوی سرعت شرکت می‌کرد، صد درصد در آسیا به مدال می‌رسیدیم. او اکنون در جامائیکا در کنار دوندگان مطرح این کشور در حال تمرین است و گفت اگر دستور بدهید در این مسابقات شرکت می‌کند اما ما اصرار نکردیم.

وی افزود: در کل سه نفر ورودی مسابقات آسیایی را کسب کردند. یک تعدادی هم ورزشکاران آینده‌داری بودند که فرصت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا یا کشورهای اسلامی را نداشتند و تصمیم گرفتیم آنها را اعزام کنیم.

رئیس فدراسیون دوومیدانی عنوان کرد: دوومیدانی اگر با همین شرایط سخت اعتباری و نبود حمایت‌های مالی پیش برود، اتفاقی برای آن رقم نمی‌خورد. باید کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان دوومیدانی را ویژه ببینند. در زمان علی کفاشیان ۱۲ مربی خارجی در ایران بودند. ورزشکارانی چون احسان حدادی، هادی سپهرزاد و محمد ارزنده در کنار مربیان خارجی، راهی اردوهایی در روسیه و اوکراین می‌شدند. آنها شرایط خوبی را تجربه کردند.

وی اضافه کرد: اکنون حضور در مسابقات با این شرایط اعتباری و وضعیت اقتصادی کار را برای ما سخت کرده است. بعد از نسل طلایی که داشتیم، بدنه دوومیدانی لاغر شده است. قبل از سال ۲۰۱۹ دبیر فدراسیون دوومیدانی بودم. توانستیم در آن زمان یک طلا و نقره در پرتاب دیسک کسب کنیم، اما مدال دیگری نداریم. الان توجه ما به رده‌های پایه است تا ورزشکاران خوبی را شناسایی کنیم. اهمیت توجه به رده پایه سبب شد تا در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در کویت ۱۳ مدال گرفتیم و در بین ۳۳ کشور چهارم شدیم.

رئیس فدراسیون دوومیدانی یادآور شد: اگر بخواهیم اتفاقات خوبی در این رشته رخ دهد، باید حمایت ویژه‌ای از دوومیدانی شود. امسال جام بین‌المللی امام رضا (ع) را در مشهد برگزار کردیم و رئیس کنفدراسیون آسیا به مشهد آمد و سرانجام در مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا در قزاقستان میزبانی این رقابت‌ها در سال آینده به ما واگذار شد. این رقابت‌ها را در تهران برگزار می‌کنیم. هر چند برگزاری این مسابقات نیازمند اعتبارات زیادی است.

وی درباره عملکرد فرزانه فضیحی و قهرمانی او در دو ۶۰ متر گفت: وی در اردوهای ترکیه و صربستان حضور یافت و توانست به این مدال برسد. شک ندارم که دیگر دوومیدانی‌کاران نیز توانایی کسب مدال را دارند. باید شرایط برای آنها مهیا شود. همه ورزشکاران باید شرایط خوب را تجربه کنند. باید وضعیت میزبانی از نظر سخت افزاری نیز مهیا شود. اگر این اتفاق رخ ندهد توقع طلا گرفتن از دوومیدانی سخت است. با ادامه این روند اتفاق خوبی در دوومیدانی نمی‌افتد و به مدال هم نمی‌رسیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha