سرمایه‌گذاری چهار هزار میلیارد تومانی صنایع سمنان چهار هزار و ۹۰۰ شغل ایجاد کرد

سمنان- ایرنا- معاون امور صنایع اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: صنعتگران استان در یکسال گذشته با سرمایه‌گذاری چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی زمینه اشتغال بیش از چهار هزار و ۹۰۰ نفر را فراهم کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا قدس روز یکشنبه به رسانه ها ابراز داشت: ۲۲۱ واحد صنعتی استان سمنان طی یکسال گذشته با سرمایه‌گذاری حدود چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پروانه بهره‌برداری دریافت کردند و مشغول به فعالیت شدند که زمینه اشتغال حدود چهار هزار و ۹۰۰ نفر را در استان فراهم کردند.

وی تصریح کرد: از بهمن ماه سال گذشته تا بهمن ۱۴۰۱ برای واحدهای صنعتی که جواز تأسیس اخذ کردند، سرمایه‌گذاری بالغ‌ بر ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان با اشتغال حدود ۱۷ هزار نفر پیش‌بینی شده است.

قدس با بیان اینکه در یکسال گذشته هزار و ۷۴ مجوز صنعتی در استان صادر شد گفت: ۲۲۱ واحد صنعتی در استان پروانه بهره‌برداری و ۸۵۳ واحد نیز جواز تأسیس دریافت کردند.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به وضع موجود در بخش صنعت استان اظهار داشت: طی پایش صورت گرفته از واحدهای تولیدی استان تا کنون هزار و۹۴۷ واحد صنعتی در استان دارای پروانه بهره برداری و مشغول به فعالیت هستند که با سرمایه گذاری حدود ۱۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان منجر به اشتغال بیش از ۵۸ هزار نفر شده اند.

استان سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع افزون بر ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha