افزایش درگیری‌های مسکو و کی‌یف در میکولایف اوکراین

تهران – ایرنا – با نزدیک شدن به سالگرد آغاز جنگ روسیه و اوکراین، روز شنبه درگیری‌ها و گلوله‌باران‌های سنگین در میکولایف اوکراین ادامه یافت.

به گزارش ایرنا از تارنمای نیویورک پست، ویتالی کیم یکی از اعضای اداره ایالتی منطقه‌ای میکولایف، شنبه در کانال تلگرامی خود مدعی شد که روسیه برای دومین روز متوالی ساختمان‌های دولتی در منطقه ساحلی اوچاکیوسکا در نزدیکی دریای سیاه را گلوله‌باران و خانه‌ها و ساختمان‌های زیادی را ویران کرد.

به گفته وی، نیروهای اوکراینی حاضر در منطقه اخیرا تجهیزاتی را از لتونی برای کمک به شناسایی پهپادهای روسی دریافت کرده‌اند.

کیم روز جمعه نیز نوشت: به لطف تجهیزات دریافتی، جنگنده‌های ما قادر خواهند بود پهپادهای دشمن را که قصد حمله به زیرساخت‌های میکولایف و سایر مناطق دارند، شناسایی و منهدم کنند. ما هیچ یک را از دست نخواهیم داد.

وال استریت ژورنال نیز گزارش داد که روسیه قصد دارد از چین هواپیماهای بدون سرنشین برای استفاده در جنگ وارد ‌کند.

این گزارش پیش از حضور وانگ‌یی مدیر دفتر مرکزی روابط خارجه چین در کنفرانس امنیتی مونیخ، جایی که او گفت پکن آماده ارائه پیشنهاد صلح برای اوکراین است، منتشر شد.

به گزارش سی ان ان، وانگ گفت: این جنگ نمی‌تواند ادامه یابد.

وی تاکید کرد که پیشنهاد چین به تمامیت ارضی و حاکمیت همه کشورها احترام می‌گذارد.

وانگ گفت: «البته می‌توانیم در کنفرانس‌های بین‌المللی مانند اینجا (کنفرانس امنیتی مونیخ) به فریاد زدن مواضع خود ادامه دهیم، اما پیشنهاد من مخصوصاً به دوستانم در اروپا این است که باید آرام، فکر کنیم. ما باید به این فکر کنیم که چه تلاش‌هایی می‌توانیم برای پایان دادن به این جنگ انجام دهیم.»

در همین حال، فرماندار لوهانسک، یکی از دو استان شرقی در منطقه دونباس که تا حدی تحت کنترل روسیه است، گفت که حملات زمینی و هوایی روسیه در حال افزایش است.

سرگئی هایدای به تلویزیون محلی گفت: «اوضاع کنونی از همه جهت دشوار است. تلاش‌های مستمری برای شکستن خطوط دفاعی ما وجود دارد.»

نیروهای روسیه چندین ماه است که در شرق باخموت، با حملات بی‌امان و موج یورش پیاده‌نظام به سبک جنگ جهانی اول، تلفاتی را از نیروهای خسته اوکراین می‌گیرند.

تنها در چند کیلومتری شمال باخموت، سربازان اوکراین پس از هفته‌ها حمله توسط نیروهای روسیه مجبور شدند از شهر معدن نمک سولدار به غرب و جنوب عقب‌نشینی کنند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین روز شنبه گزارش داد که ۱۰ منطقه در ۲۴ ساعت گذشته هدف موشک‌ها قرار گرفته و تعدادی کشته و زخمی شده‌اند.

وزارت دفاع اوکراین همچنین امروز ارقام جدیدی از میزان تجهیزات روسی که ادعا می‌کند از آغاز درگیری منهدم شده است، منتشر کرد که شامل بیش از ۳۰۰۰ تانک، ۲۳۰۰ خودروی توپخانه و نزدیک به ۳۰۰ جت نظامی می‌شود.

این وزارتخانه ادعا کرد که حداقل ۲۰۰۰ پهپاد روسی سرنگون شده و ۱۸ کشتی جنگی غرق شده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha