۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۲۳
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85033699
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر انرژی لبنان: حفاری در میدان "قانا" تابستان آغاز می شود

تهران - ایرنا - وزیر انرژی لبنان گفت: عملیات حفاری در میدان نفتی قانا از اوخر تابستان آینده آغاز می شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه النشره، ولید فیاض اضافه کرد: تحقیقات و بررسی انجام شده در بلوک شماره ۹ بسیار امیدوار کننده و امید آفرین بوده است.

وی افزود: کشتی "جانوس ۲" تحقیقات محیط زیستی را در مدت ۸ روز به پایان رسانده و وزارت محیط زیست نیز مجوزهای لازم را صادر می کند.

فیاض گفت: عملیات حفاری چاه آزمایشی اواخر تابستان آغاز می شود و درصورت مثبت بودن نتایج، حفاری برای استخراج نفت و گاز آغاز می شود و این چیزی است که شرکای ما قول داده اند.

شرکت های توتال، انی و شرکت نفت قطر قرار است به اکتشاف نفت و گاز در آب های لبنان در دریای مدیترانه اقدام کنند.

توافق ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی پنج آبان در ساختمان نیروهای حافظ صلح سازمان ملل "یونیفل" در منطقه ناقوره واقع در جنوب لبنان بسته شد.

این توافق پس از امضا توسط رئیس جمهوری لبنان و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قالب دو نامه جداگانه از طرف لبنان و رژیم اسرائیل به آموس هوکشتاین نماینده آمریکا به عنوان میانجی مذاکرات طرفین سپرده شد.

این توافق که با موضع محکم مقاومت اسلامی و موضع متحد مقام های لبنانی بدست آمد، حقوق اقتصادی این کشور را از دست اندازی رژیم صهیونیستی مصون می‌دارد.

بر اساس این توافق، خط ۲۳ به عنوان مرز دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی تعیین شده و میدان گازی قانا به طور کامل حق لبنان شناخته شده است، در مقابل میدان گازی کاریش در شمال فلسطین اشغالی در اختیار رژیم صهیونیستی قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha