۲۸ بهمن ۱۴۰۱، ۲۳:۴۱
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85033315
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اتحادیه اروپا به دنبال راه‌های جدید برای وضع تحریم‌ علیه روسیه

تهران-ایرنا- یک مقام در سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه به خبرنگاران گفت که وزرای خارجه این اتحادیه قرار است در نشستی در ۲۰ فوریه در بروکسل درباره دهمین بسته تحریم‌ها علیه روسیه گفتگو کنند.

به گزارش جمعه شب ایرنا از خبرگزاری "تاس" این مقام که نامی از او منتشر نشده است، توضیح داد: وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست ۲۰ فوریه, بسته دهم تحریم‌ها علیه روسیه را با هدف تصویب آن در ۲۴ فوریه, بررسی خواهند کرد.
اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا و جوزپ بورل، نماینده عالی سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا روز چهارشنبه دهمین بسته تحریمی علیه روسیه را در بروکسل ارائه کردند. به گفته آن‌ها، این بسته از تحریم‌ها شامل محدودیت‌های صادراتی برای روسیه به ارزش ۱۱ میلیارد یورو در زمینه قطعات الکترونیکی و تجهیزات دو منظوره می‌شوند.

همچنین رسانه‌های روسی و چندین بانک این کشور در تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا قرار دارند.

در این بسته جدید حدود ۱۰۰ شخص حقیقی و حقوقی روس نیز در فهرست سیاه قرار خواهند گفت.

به گزارش ایرنا, «دیدیه ریندرز» کمیسیونر دادگستری اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه تاکنون ۲۱.۵ میلیارد یورو از دارایی‌های افراد و شرکت‌های روسی را مسدود کرده است

اتحادیه اروپا از بهار ۲۰۲۲ تاکنون حدود ۳۰۰ میلیارد یورو از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را مشمول تحریم‌ها قرار داده است.

این در حالی است که بلومبرگ گزارش داد، بروکسل از محل نگه‌داری یا سرمایه‌گذاری ۸۶ درصد از همه دارایی‌های روس‌ها در اتحادیه اروپا اطلاعی ندارد.

به همین دلیل، اتحادیه اروپا عملا قادر نیست که این پول‌ها را مصادره و به اوکراین منتقل کند.

سرویس حقوقی اتحادیه اروپا هفته گذشته در گزارشی برآورد کرد که در مجموع ۲۵۸ میلیارد دلار از دارایی‌های روسیه مشمول تحریم شده است اما اتحادیه اروپا فقط ۳۶.۴ میلیارد دلار یعنی فقط ۱۴ درصد از کل این دارایی‌ها را شناسایی کرده است.

این سرویس حقوقی به اتحادیه اروپا پیشنهاد کرد تا برای یافتن ذخایر ارز خارجی و طلای روسیه در بانک‌های اتحادیه با گروه هفت و سایر شرکای بین‌المللی خود همکاری کند.

همچنین، سوئیس که عضو اتحادیه اروپا نیست، در راستای اجرای تحریم‌های غرب علیه روسیه ۸.۱ میلیارد دلار از دارایی‌های این کشور را مسدود کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha