رانندگان ناآشنا با جاده های خراسان رضوی سفر خود را به زمان دیگری موکول کنند

مشهد-ایرنا- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی: بواسطه مه گرفتگی شدید طی امشب و فردا، رانندگان ناآشنا با جاده‌های استان، سفرهای جاده ای خود را به زمان دیگری موکول کنند.

جعفر شهامت شامگاه جمعه در گفتگو با ایرنا افزود: در صورت انجام سفر در شرایط جوی مه گرفته کنونی، رانندگان حتما ضمن رعایت اصول ایمنی، فاصله طولی مناسب در رانندگی را مدنظر داشته باشند.

وی گفت: در حال حاضر مه غلیظ دید افقی رانندگان در جاده های مشهد- کلات محدوده گردنه گوجگی، مشهد- سرخس محدوده گردنه مزداوند، مشهد - فریمان و فریمان- تربت جام را کاهش داده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی اضافه کرد: جاده قدیم مشهد- باغچه و آزادراه مشهد - باغچه و بزرگراه های اصلی باغچه- نیشابور و باغچه - تربت حیدریه نیز تحت تاثیر مه غلیظ قرار دارد و دید رانندگان در این مسیرها محدود شده است.

براساس اعلام هواشناسی خراسان رضوی، علاوه بر تداوم مه گرفتگی در برخی نقاط استان بارش باران و برف به صورت پراکنده تا فردا، شنبه بویژه در نواحی شمالی و شرقی ادامه خواهد داشت.

۵۱ گردنه در راه‌های شهری خراسان رضوی به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راه‌های روستایی استان به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر در این استان وجود دارد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راه‌ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha