۲۸ بهمن ۱۴۰۱، ۲۱:۳۸
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85033255
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

وزیر دفاع آلمان:  ارسال سامانه موشکی پاتریوت به اوکراین امکان ندارد

تهران-ایرنا- بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان روز جمعه اعلام کرد که درحال حاضر ارسال سامانه موشکی پاتریوت از آلمان به اوکراین امکان ندارد.

به گزارش جمعه شب ایرنا از خبرگزاری "تاس", پیستوریوس در مصاحبه با نشریه آلمانی "در اشپیگل" که روز جمعه منتشر شد گفت: هم اکنون ما تنها یک سامانه موشکی پاتریوت در آلمان داریم. اگر آن را به کی یف ارسال کنم، نمی‌توانم آموزش‌های مربوطه را برای کار با این سامانه‌ها به نیروهای آلمانی و همچنین به سربازان اوکراینی ارائه دهم.

وی افزود: مطرح شدن چنین بحث‌هایی منطقی نمی‌باشد. با این حال، وزیر دفاع آلمان ارسال تعداد بیشتری از تانک های لئوپارد به اوکراین را رد نکرد.

به گزارش ایرنا, اولاف شولتس صدراعظم آلمان در سخنانی در مراسم افتتاحیه کنفرانس امنیتی مونیخ از کشورهای متحد اوکراین خواست هم اکنون تانک به کی‌یف بفرستند.

در ماه‌های گذشته کشورهای بسیاری از آلمان خواسته بودند تا مجوز ارسال تانک‌های لئوپارد۲ ساخت آلمان را به اوکراین صادر کند.

آلمان در ماه ژانویه بعد از فشارهای غرب با ارسال این تانک‌ها موافقت کرد ولی هنوز هیچ خبری از ارسال این تانک‌ها وجود ندارد.

بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان گفته بود تا ماه آوریل یک گردان از این تانک‌ها به اوکراین ارسال خواهد شد ولی روز چهارشنبه اعتراف کرد که کشورهای غربی تا کنون نیم گردان از این تانک‌ها را آماده کرده‌اند.

پیش از این آلمان دو سامانه پدافند هوایی پاتریوت خود را به لهستان اعزام کرده بود تا در نزدیک مرز اوکراین مستقر شوند.

اوکراین به دنبال آن است که جنگنده‌های مدرن اف ۱۶ یا همان اف ۱۵ نیروی هوایی آمریکا، یا انواع مشابه اروپایی آن‌ها شامل تورنادوی آلمان یا گریپن سوئد را جایگزین ناوگان جت‌های دوران شوروی خود کند. ده‌ها هواپیمای مدرن‌تر در طول سال آینده در دسترس خواهند بود زیرا کشورهایی مانند فنلاند، آلمان و هلند تلاش می‌کنند ناوگان خود را به جنگنده‌های اف ۳۵ آمریکایی ارتقا می‌دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha