۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ۰:۳۰
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85033209
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای ملارد: موظف به پیشبرد گفتمان انقلاب اسلامی هستیم

ملارد- ایرنا-رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر ملارد گفت: خود را موظف به گفتمان انقلاب و پیگیری امور دینی و فرهنگی در حیطه وظایف شورا می دانیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، میثم طاهر آبادی در نشست خبری دستگاههای فرهنگی و شورای اسلامی شهر ملارد با اصحاب رسانه با تاکید بر اهمیت تقویت و توسعه فعالیت های فرهنگی اظهار داشت:از بدو شکل گیری شورای ششم نگرش اعضای شورای اسلامی نسبت به مباحث فرهنگی و ورزشی متفاوت بوده و نگرش خاصی دنبال شد و طرح های کلان فرهنگی را پیگیری می کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر ملارد افزود: در حوزه فعالیت های فرهنگی، یکی از آسیب های جدی فعالیت تقویمی و مناسبتی کردن مباحث فرهنگی است که تنها یک سری برنامه های مناسبتی باید انجام شود در حالی که اولویت تحول در مباحث فرهنگی است. یکی از الزامات مهم، ایجاد و تدوین سند تحول فرهنگی شهر ملارد است تا کارهای اثرگذاری به همراهی مدیریت شهری شکل بگیرد، در رابطه با این سند تحول جلساتی برگزار شد تا به نگاه جامعی برسیم.

طاهر آبادی بیان کرد: کمیسیون فرهنگی خود را عقل تمام نمی بیند و در تلاش هستیم از متولیان امر نیز دعوت کنیم تا نسبت به مباحث مرتبط به موضوعات مختلف نظرات مختلفی را جلب نماییم. وی عنوان کرد: از این رو علاوه بر اعضای کمیسیون از اداره ارشاد و اوقاف و سازمان تبلیغات و ارگان ها و دستگاههای مختلف فرهنگی نیز در جلسات حضور دارند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر ملارد خاطرنشان کرد: در ۵ شنبه های فرهنگی نشست های تخصصی فرهنگی در موضوعات مختلف برگزار می شود.

وی در خصوص طرح تجلیل از نخبگان خاطرنشان کرد: به دنبال نظام و ساختار مدونی براساس اسناد بالادستی هستیم که در زمینه تجلیل از نخبگان وجود دارد، در این خصوص چند جلسه ای مطرح و کلیاتی تصویب شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای ملارد: موظف به پیشبرد گفتمان انقلاب اسلامی هستیم

طاهر آبادی گفت: در این ارتباط نظام نامه اولیه تصویب شد تا با توجه به الزامات قانونی نخبگان شهر را به طور مستمر داشته باشیم، در این راستا ۱۵۱ فعال قرآنی و ۱۴۰ نفر در حوزه عمومی معرفی شد که طبق قانون و اسناد بالادستی به صورت کیفی تر مورد تجلیل قرار بگیرند.

وی افزود: یکی از مشکلات مهم در بحث معتادین متجاهر و افراد بی سرپناه، فقدان گرمخانه در سطح شهرستان بود، در این راستا در دوره ششم مدیریت شهری گرمخانه ای در دست بازسازی و احداث قرار گرفت و واحدهای کوچک برای اقامت موقت از سوی مدیریت شهری مصوب شده که پیگیر این موضوع هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر ملارد بیان کرد: احیای پارک ترافیک را در دستور کار قرار داده ایم، این پارک از جمله فضاهای رها شده بود که احیای آن مصوب گردید و در حال بهره برداری است و نخستین دوره آموزشی و کارگاهی در این هفته در پارک ترافیک برگزار شد.

وی اظهارداشت: یکی از رویکردهای مهم در کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی، تسهیل استفاده از خدمات شهری برای اقشار مختلف است، در حال حاضر در ۵ بوستان چمن مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای ملارد: موظف به پیشبرد گفتمان انقلاب اسلامی هستیم

طاهر آبادی تصریح کرد: استفاده از نظر های تخصصی در اجرا و طرح های مدیریت شهری یکی از نگرش های مهمی است که پیگیری کرده ایم، در این راستا با دستگاههای فرهنگی در سطح شهر نیز همراهی و مساعدت لازم را داریم و هر چند اعتبارات پاسخگوی برنامه‌ها نیست اما به حمایت دستگاهای مختلف فرهنگی می پردازیم.

وی عنوان کرد: ما خود را موظف به گفتمان انقلاب و پیگیری امور دینی و فرهنگی در حیطه وظایف شورا می دانیم و در این باره همراهی خوبی با مساجد در خصوص احصای مساجد کم برخوردار و تعامل با هیئت های مذهبی و مشارکت در برنامه های ملی در سطح شهرستان داریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر ملارد بیان کرد: توجه به امر پاسخگویی و رسیدگی به مطالبات مردم از رویکردهای مهم شوراست و در هر زمان اعضای شورا پاسخگوی مردم و مطالبات آنان هستند و حتی در جهت آشنایی مردم با فضای شورا نیز بسترهایی وجود دارد.

وی گفت: در حوزه پاسخگویی درب بسته ای در مقابل مطالبات مردمی نداریم و اصحاب رسانه نیز در صن علنی شورا در جریان فعالیت ها هستند و مجموعه های مردمی نیز حضور مستمری در شورا دارند.

طاهر آبادی افزود: احداث فرهنگ سرای بزرگ شهر و خانه فرهنگ ملارد با اعتبارات مناسب و طراحی سازه ها تمثال شهیدان شهرستان در بلوار رسول اکرم ( ص) و برگزاری یادمان شهدای گمنام در بوستان امام خمینی ( ره ) و تبلیغات محیطی با رویکرد محتوا محور از جمله برنامه های شورا در حوزه فرهنگی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha