اعلام برنامه‌های بخش پژوهش سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر

تهران- ایرنا- برنامه نشست‌های بخش پژوهش سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر به دبیری محسن رفیعی و به میزبانی رادیو گفتگو اعلام شد.

به گزارش ایرنا از ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر، قرار است این نشست‌های پژوهشی به مدت پنج روز، به صورت زنده از رادیو گفتگو پخش شود و هنرمندان موسیقی و کارشناسان درباره موضوعات مختلف این حوزه به بحث و تبادل نظر بپردازند.
نخستین روز از این نشست‌ها جمعه (۲۸بهمن) از ساعت ۱۸ تا ۱۹ با حضور محسن رفیعی دبیر این بخش به موضوع «تطبیق تحلیلی ادوار تاریخی در موسیقی ایران بعد از اسلام» برگزار خواهد شد.

روز شنبه(۲۹ بهمن‌) از ساعت ۲۰ تا ۲۱ با حضور سیدعلیرضا میرعلی نقی، تاریخ پیدایش و انحلال ارکسترها در ۴۳ سال گذشته از ۱۳۵۸ تا ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

یکشنبه(۳۰بهمن) نیز از ساعت ۲۰ تا ۲۱ مهدی امین فروغی به ارتباط آئین‌های مذهبی با موسیقی خواهد پرداخت.

همچنین، دوشنبه(یکم اسفند) از ساعت ۲۰ تا ۲۱ با حضور آبتین جاوید بن‌پایه‌ها و پایانه‌ها در موسیقی شرق(چالش‌ها در تعارف و کتگوری‌های هنری و خود گم‌کردگی) مطرح و مورد گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.
آخرین جلسه از این سری نشست‌های پژوهشی با حضور محسن شریفیان نیز روز سه‌شنبه (دوم اسفند) از ساعت ۲۰ تا ۲۱ با موضوع کمبودها و ضرورت‌های پژوهش در موسیقی استان‌های کرانه‌های خلیج فارس برگزار خواهد شد.

سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن‌ماه تا سوم اسفند به دبیری بهزاد عبدی در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیر رقابتی برگزار خواهد شد. جایزه ترانه،‌ جایزه موسیقی و رسانه، بخش سرود و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha