۲۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۲۷
کد خبر: 85032798
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قطع آب مدرسه‌ای در عنبرآباد و حواشی آن

۲۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۲۷
کد خبر: 85032798
قطع آب مدرسه‌ای در عنبرآباد و حواشی آن

جیرفت- ایرنا- آنطور که گزارش شده پس از آنکه کارکنان آبفا در ساعات اداری برای وصول بدهی و قطع انشعاب مدرسه‌ای در مقطع متوسطه اول شهرستان عنبرآباد اقدام کردند ،تنش هایی در محل رخ داد و حاشیه ساز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا برخی منابع در شبکه‌های مجازی حتی مدعی درگیری فیزیکی و مجروح شدن دانش آموزان شده‌اند که فرماندار شهرستان عنبرآباد هرگونه آسیب دیدن دانش آموزان را تکذیب می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان عنبرآباد در این رابطه ضمن کذب خواندن آسیب دانش آموزان روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: طبق قانون مدارس مشمول معافیتی نیستند و دولت سقفی برای مصرف مدارس قرار داده که این مدرسه هشت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بدهکار بوده و ۱۳ ماه پرداختی نداشته است.

علی مشایخی ادامه داد: یکشنبه هفته گذشته همکاران برای پیگیری به آن مدرسه مراجعه کردند و مدیر مدرسه خواستار مهلت شد و تا دوشنبه مهلت خواست.

وی افزود: همکاران دوباره سه‌شنبه این هفته برای پیگیری علت پرداخت نشدن بدهی با وجود گذشت مهلت به مدرسه مراجعه کردند اما مدیر حضور نداشت و یکی از معاونین که مرتبط با موضوع نیست در حالیکه اقدامی برای قطع نشده بود شروع به ناسزا گفتن به همکاران ما می‌کند.

آبفا قصد قطع انشعاب مدرسه را نداشت

مشایخی افزود: در این بین همکاران قصد ترک محل را داشتند که این فرد یکی از کلاسها را تحریک به سنگ پرانی به سمت همکاران می‌کند و شیشه خودروی آبفا نیز شکسته می‌شود.

وی ادامه داد: همکاران ما از برخود متضاد این فرد در مقایسه با رفتار محترمانه مدیر مدرسه متعجب بودند و قصد ترک محل را داشتند تا در زمان دیگری با مدیر مدرسه صحبت کنند اما به دلیل تحریک شدن توسط این فرد اقدام به قطع انشعاب کردند.

مشایخی با اشاره به ۱۰ سال سابقه مدیریتی خود گفت: در این مدت پیش نیامده که انشعاب مدرسه‌ای قطع شود و همیشه با تعامل بدهی‌ها وصول شده است.

۶۳ مدرسه بدهکارند و انشعابی قطع نشده است

وی یادآور شد: اکنون هم اداره آموزش و پرورش و مدارس شهرستان عنبرآباد ۱۱۲ میلیون تومان بدهکار است که ۶۳ مدرسه در میان آنها وجود دارد اما انشعابی قطع نشده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان عنبرآباد اظهار کرد: مدیر آموزش و پرورش شهرستان گفته بود مدیران مدارس را در شورای آموزش و پرورش موظف کردیم بدهی ها را پرداخت کنند.

وی افزود: مجموعه کارکنان شرکت آب و فاضلاب همیشه به شکلی عمل می‌کنند ناراحتی برای هیچکدام از مشترکین پیش نیاد.

فرماندار: بلافاصله بعد از اطلاع دستور وصل انشعاب را دادم

فرماندار شهرستان عنبرآباد هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کارکنان آبفا با بی‌تدبیری در ساعات اداری اقدام به قطع انشعاب آب مدرسه‌ای کردند که روز بعد بلافاصله بعد از مطلع شدن دستور وصل انشعاب آب را دادم.

یزدان افشاری‌پور با بیان اینکه مسئول یکی از رسانه‌های محلی با انگیزه شخصی اتفاق را وارونه جلوه داده است در عین حال افزود: موافق نیستیم انشعاب مدارس را تحت هیچ شرایطی قطع کنند.

وی یادآور شد: چندین مرحله به این مدرسه اخطار کتبی و حضوری داده شده بود که بدهی خود را بپردازد و یک بار هم برای پرداخت بدهی مهلت گرفته بوده اما طبق تعهداتش عمل نکرد.

وی اضافه کرد: یکی از مسئولان مدرسه دانش آموزان را تحریک به سنگ پرانی به سمت عوامل اداری آبفا در بیرون محوطه می کند و خود نیز به عوامل آبفا ناسزا گفته که این اتفاق نیز در حال پیگیری است و با این فرد برخورد می‌شود.

فرماندار شهرستان عنبرآباد با اشاره به حضور خود در نشست فرمانداران کشور در تهران ادامه داد: روز بعد از قطع انشعاب آب این مدرسه مطلع شدم و بلافاصله دستور دادم آب را وصل کنند و تاکید کردم هیچ مدرسه‌ای قطع نشود.

انشعاب اداره آموزش و پرورش قطع می‌شود

وی با بیان اینکه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ضعیف است و با دستگاه‌های اجرایی تعامل نمی کند افزود: اگر تعامل نباشد و مدارس بدهکار باشند به جای مدارس، انشعاب خود اداره آموزش و پرورش قطع خواهد شد.

انشعاب غیرقانونی آب یک مدرسه

افشاری‌پور یادآور شد: به تازگی مدیر هنرستانی در ده رضا نیز اطلاع داده که انشعاب آب آنجا را قطع کردند که البته خارج از ساعات اداری بوده اما با بررسی متوجه شدیم انشعاب آب این مدرسه غیرقانونی بوده است.

وی با بیان اینکه برخی از مدارس دارای انشعاب غیرقانونی هستند ادامه داد: باید در تامین آب شرب مدیریت مصرف داشته باشیم و وقتی انشعابی غیرقانونی و فرعی ایجاد می‌شود هیچ نظارتی وجود ندارد که البته یک تخلف است.

بی تدبیری مدیریت آموزش و پرورش عامل اصلی مشکلات

فرماندار شهرستان عنبرآباد تاکید کرد: تمامی این مشکلات به دلیل بی تدبیری مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اتفاق افتاده است.

افشاری‌پور با بیان اینکه انتظار داریم مجموعه آموزش و پرورش الگوی جامعه در قانونمداری باشد، اضافه کرد: مدیر آموزش و پرورش با هیچ سازمانی تعامل ندارد و درخواست تغییر او را کرده‌ام اما هنوز اتفاق نیفتاده است.

تماس های خبرنگار ایرنا برای گرفتن نظرات مدیر آموزش و پرورش عنبرآباد بی پاسخ ماند.

شهرستان عنبرآباد در جنوب کرمان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha