طرح خرید خدمات توان بخشی معلولان کهگیلویه و بویراحمد وارد فاز عملیاتی شد

یاسوج - ایرنا -معاون توانبخشی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت:طرح خرید خدمات توان بخشی معلولان استان که بر اساس تفاهم نامه بین بهزیستی و بیمه سلامت برنامه ریزی شده بود وارد فاز عملیاتی شده است.

به گزارش ایرنا، کریم رهیده در نشست رفع موانع این طرح که روز پنجشنبه با حضور مسئولان بهزیستی و بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد افزود: در زمان حاضر پنج مرکز توان بخشی استان پس از انجام مراحل مقدماتی در حال خدمات رسانی به معلولان در طرح مذکور هستند و آماده بستن قرارداد خرید خدمات توان بخشی با سایر مراکز توان بخشی در کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

وی بیان کرد: براساس تفاهم نامه منعقد شده بین بهزیستی و بیمه سلامت در استان خدمات توان پزشکی نظیر گفتار درمانی شنوایی سنجی، ارتوپدی فنی، کاردرمانی و بینایی سنجی در ۴۹ کد خدمتی با پوشش بیمه ای ۷۰ درصدی(۷۰درصد رایگان) ارائه می شود.

معاون توانبخشی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد:۱۲ هزار معلولان زیر پوشش بهزیستی می توانند با مراجعه به مراکزی که طرف قرارداد بیمه سلامت هستند از این خدمات بهره مند شوند.

رهیده از مراکز پروانه دار توان پزشکی فعال در استان خواست تا هر چه سریعتر با مراجعه به بیمه خدمات درمانی شهرستان خود نسبت به انعقاد قرارداد و بهره مندی از این مزایای بیمه ای (برای خود و مراجعان ) اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر معلولان برای داشتن یک زندگی نرمال نیازمند دریافت مداوم خدمات توان بخشی هستند تاکید کرد: حمایت از معلولان از برنامه های دولت سیزدهم برای آسایش آنان است.

معاون توانبخشی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:پرداخت کمک هزینه تحصیلی، خدمات آموزشی، تامین تجهیزات پزشکی، کمک هزینه اقلام بهداشتی، پرداخت وام های اشتغال و مسکن از مهمترین خدمات بهزیستی استان به جامعه هدف است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha