۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۴۴
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85032392
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کرونا جان یک کردستانی دیگر را گرفت

۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۴۴
کد خبر: 85032392
کرونا جان یک کردستانی دیگر را گرفت

سنندج- ایرنا- مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در شبانه‌روز گذشته یک نفر بر اثر ابتلا به کرونا در استان جان خود را از دست داد.

بهرام کندائی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در حال حاضر ۲۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که ۶ نفر آنان در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند.

وی افزود: بر اساس آخرین رنگ بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تمام مناطق استان دارای رنگ آبی (بی خطر) بوده و موج هشتم کرونا در آستانه کنترل کامل است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: در آخرین نقشه کرونایی کشور، هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز (بسیار پرخطر) نیست و یک شهرستان وضعیت نارنجی (پر خطر)، ۹۵ شهرستان وضعیت زرد (نسبتا پرخطر) و ۳۵۲ شهرستان نیز در وضعیت آبی(عادی) قرار دارند.

کندائی از همکاری شهروندان برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کرونا و دیگر بیماری های تنفسی تقدیر کرد و گفت: موج هشتم کرونا در استان در آستانه کنترل کامل بوده و با کمترین آمار مرگ و میر در حال عبور از این موج هستیم.

وی با اشاره به سرمای هوا و نیز شیوع بیماری های تنفسی اضافه کرد: برای مقابله با این قبیل بیماری ها، کماکان اقدامات پیشگیرانه از قبیل زدن ماسک، پرهیز از تردد غیر ضروری و رعایت فاصله گذاری اجتماعی توصیه می شود.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون در کردستان افزون بر ۲ هزار قربانی داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha