۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۵۵
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85032304
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

بحران مهاجرت در آلمان؛ ورود بیش از یک میلیون مهاجر اوکراینی در یک سال

تهران- ایرنا- اداره آمار فدرال آلمان امروز پنجشنبه گزارش داد: حدود یک میلیون و یکصد مهاجر اوکراینی در سال ۲۰۲۲ وارد آلمان شدند که از موج مهاجرت گسترده از خاورمیانه در حدود سال ۲۰۱۵ از خاورمیانه، بیشتر است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز به نقل از آمار فدرال آلمان آمده است: دو سوم از مهاجران اوکراینی در سه ماه نخست حمله روسیه به کی‌یف بین مارس و مه سال گذشته میلادی (اسفند۱۴۰۰ تا اردیبهشت ۱۴۰۱) وارد آلمان شدند.

این آمار تنها چند روز قبل از اولین سالگرد حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) منتشر شده است. جنگ اوکراین تاکنون به آوارگی میلیون ها نفر منجر شده است.

بر اساس این گزارش، به استثنای افرادی که به اوکراین باز گشته اند، مهاجرت از اوکراین به آلمان در سال ۲۰۲۲، به ۹۶۲ هزار نفر رسید که بیشتر از مجموع ۸۳۴ هزار مهاجری است که بین سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ از سوریه، افغانستان و عراق به آلمان رفتند.

اداره آمار فدرال آلمان خاطرنشان کرد این امر باعث شده که تا اکتبر ۲۰۲۲ (آبان ۱۴۰۱) شهروندان اوکراینی بزرگترین جمعیت اتباع خارجی در آلمان را بعد از اتباع ترکیه، تشکیل دهند.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) آنچه را که «عملیات ویژه» توصیف کرد، علیه اوکراین آغاز کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha