کشت فلفل در گلخانه‌های قصرشیرین آغاز شد

قصرشیرین_ ایرنا- رییس جهاد کشاورزی قصرشیرین از آغاز کشت فلفل شیرین در سطح ۷۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع از گلخانه‌های این شهرستان خبر داد.

«جبار خدامرادی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی می شود از سطح گلخانه های زیر کشت فلفل این شهرستان در مجموع یک میلیون و ۱۱۷ هزار و ۵۰۰ تن محصول برداشت شود.

وی اظهار کرد: کشت فلفل جایگزین کشت گلخانه ای محصول خیار می شود که در هر متر مربع به طور میانگین ۱۵ تن محصول برداشت می شود.

رییس جهاد کشاورزی قصرشیرین، نرخ فروش محصول فلفل شیرین را به طور میانگین ۱۸ هزار تومان بیان کرد. و گفت: این شهرستان مرزی با توجه به اقلیم مناسب و آب و هوای بسیار خوب مستعدترین منطقه استان کرمانشاه برای کشت و تولید محصولات گلخانه‌ای است.

خدامرادی گفت: کشت فلفل از نیمه دوم بهمن ماه در شهرستان قصرشیرین آغاز و برداشت این محصول هم از اواخر فروردین ماه شروع می شود و تا اواسط تیرماه ادامه می یابد.

او اضافه کرد: نیاز به هزینه کم نگهداری، شرایط آب و هوایی مناسب و نوبرانه بودن محصول از مزایای کشت این محصول در گلخانه های قصرشیرین است.

رییس جهاد کشاورزی قصرشیرین، اضافه کرد: وجود مرزهای خسروی و پرویزخان در شهرستان قصرشیرین فرصتی مناسب برای صادرات محصولات گلخانه ای قصرشیرین است که با توسعه گلخانه‌ها می‌توان شاهد رونق تولید محصولات گلخانه ای و کشاورزی در این منطقه باشیم.

خدامرادی اضافه کرد: هم اکنون ۵۰ نفر به طور مستقیم در سطح گلخانه های قصرشیرین مشغول فعالیت هستند.

رییس جهاد کشاورزی قصرشیرین در ادامه گفت: این شهرستان مرزی با توجه به اقلیم مناسب و آب و هوای بسیار خوب مستعدترین منطقه استان کرمانشاه برای کشت و تولید محصولات گلخانه‌ای است که از مجموع ۵۲ واحد گلخانه ای این شهرستان هم اکنون ۲۴ واحد با سطح ۷.۵ هکتار فعال در مجتمع گلخانه ای شهید دکامی زاده و ۲.۵ هکتار آن به صورت پراکنده مربوط به شهرداری، بنیاد مستضعفان و منابع طبیعی در دیگر نقاط شهرستان واقع است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۳۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغ است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha