دستگیری کلاهبردار ۳۰۰ میلیارد ریالی در البرز

کرج - ایرنا - فرمانده انتظامی البرز اعلام کرد: فردی که با فروش همزمان املاک مردم به چند نفر بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال در شهرستان فردیس استان البرز کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار حمید هداوند اظهارکرد: در پی اقدامات اطلاعاتی پلیس آگاهی شهرستان فردیس مشخص شد که شخصی در یکی از واحدهای صنفی مشاور املاک این شهرستان در حال کلاهبرداری و فروش املاک به چند نفر می باشد که بررسی موضوع در دستور کار افسران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات تخصصی و اطمینان از صحت خبر با هماهنگی مقام قضایی متهم را دستگیر و به پلیس آگاهی فردیس منتقل کردند.

هداوند اضافه کرد: متهم که پس از مشاهده مستندات پلیس چاره ای جز بیان حقیقت در پیش رویش نمی دید، به ۱۲ فقره کلاهبرداری ملکی اعتراف کرد.

وی خاطرنشان کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش کلاهبرداری های انجام شده توسط این شخص بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار هداوند با اشاره به اینکه همه مالباختگان این پرونده شناسایی شده‌اند، از مردم خواست تا در صورت مشاهده چنین مواردی ، موضوع را از طریق سامانه ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

دستگیری کلاهبردار فروش حواله خودرو

بر اساس گزارش این پایگاه، رییس پلیس آگاهی البرز نیز از دستگیری ۲ متهم که با ادعای فروش حواله خودرو زیر قیمت بازار اقدام به کلاهبرداری می کردند خبر داد.

سرهنگ محمد نادربیگی گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر کلاهبرداری فردی با ادعای فروش حواله خودرو صفر زیر قیمت بازار، بررسی موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی و تحقیقات تکمیلی یکی از متهمان را شناسایی و نامبرده را در حوالی مهرشهر کرج دستگیر کردند.

رییس پلیس آگاهی البرز افزود: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که متهم به همراه یکی از همدستانش با دادن وعده ارائه حواله خودرو صفر زیر قیمت بازار، از ۲ نفر از شهروندان ۲ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده اند.

نادربیگی با اشاره به دستگیری همدست متهم، گفت: هر ۲ مالباخته این پرونده شناسایی و به همراه متهم برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی از مردم خواست تا قبل از معاملات خودرویی تحقیقات بیشتری انجام دهند و فریب کلاهبرداران را با سودای سود بیشتر نخورند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha