۸۸۴ میلیارد تومان بودجه شهرداری بجنورد در سال ۱۴۰۲ مصوب شد

بجنورد- ایرنا- عضو شورای شهر بجنورد گفت: بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری مرکز خراسان شمالی در دستور کار قرار گرفت و مبلغ ۸۸۴ میلیارد تومان به عنوان بودجه سال آینده این شهرداری مصوب شد.

یوسف مغروری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری بجنورد، میزان اعتبارات هزینه‌ای جاری ۳۴۹ میلیارد تومان و اعتبارات تملکی و عمرانی نیز ۵۳۵ میلیارد تومان تعیین شده است.

وی افزود: همچنین در این لایحه ردیف درآمدهای عمومی ۶۰۰ میلیارد تومان، واگذاری سرمایه های دارایی ۲۰۲ میلیارد تومان و واگذاری دارایی های مالی نیز ۸۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و سرمایه گذاری شورای شهر بجنورد یادآور شد: با برگزاری جلسات در کمیسیون های تخصصی شورای شهر، متمم بودجه سال ۱۴۰۱ ، دفترچه عوارض محلی سال ۱۴۰۲ و لایحه پیشنهادی بودجه شهرداری بجنورد و سازمان‌های تابعه در سال ۱۴۰۲ نهایی و مصوب شد.

نهایی شدن طرح افزایش تراکم تا پایان امسال

مغروری با بیان اینکه طرح افزایش تراکم ساخت و ساز در بجنورد تا پایان امسال نهایی خواهد شد، گفت: افزایش تراکم و تعداد طبقات ساختمانی شهر بجنورد در سه محدوده به صورت متفاوت اجرا می شود که بر این اساس تراکم در هسته مرکزی و بافت فرسوده، کمربند پیرامونی هسته مرکزی و در پیرامون شهر متفاوت است.

وی افزود: در بافت فرسوده و هسته مرکزی امکان افزایش یک سقف فراهم شده است و در محدوده میانی یا کمربند پیرامونی هسته مرکزی نیز یک سقف و مناطق حاشیه شهر افزایش ۲ سقف اعمال می شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر بجنورد تصریح کرد: در افزایش طبقات ساختمانی مواردی از جمله جمعیت پذیری، آرایش پارکینگ و خط آسمان و سایه اندازی و عرض معبر مد نظر است.

شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha