جاده برف‌گرفته درگز - قوچان بازگشایی شد

مشهد- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: جاده ترانزیتی درگز - قوچان، که دیشب به دلیل بارش شدید برف و کولاک و نیز کاهش دید افقی رانندگان، مسدود شده بود، صبح امروز پس از حدود ۱۲ ساعت بازگشایی شد.

جعفر شهامت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون بارش باران در بزرگراه های مشهد- چناران - قوچان، نیشابور - سبزوار و باغچه - تربت حیدریه موجب لغزندگی سطح این مسیرها شده است.

وی گفت: در حال حاضر بارش پراکنده برف در جاده درگز - قوچان ادامه دارد اما مه‌گرفتگی که تا ساعتی پیش در برخی جاده ها وجود داشت، برطرف شده است.

بر اساس اعلام هواشناسی خراسان رضوی با ورود سامانه جدید بارشی به این استان از یکشنبه هفته جاری، بارش ها به طور متناوب تا امروز تداوم داشت که مطابق این گزارش، تشکیل مه در نواحی مستعد و نیز احتمال کولاک برف در گردنه‌های کوهستانی استان پیش‌بینی می شود.

۵۱ گردنه در راه‌های شهری خراسان رضوی به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راه‌های روستایی استان به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر در این استان وجود دارد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راه‌ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha