۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ۹:۳۳
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85032083
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعلام آمادگی چین برای کمک به یافتن راه‌حل سیاسی برای مساله اوکراین

تهران- ایرنا- وزیر سابق امور خارجه چین گفت، کشورش آماده است به جامعه بین‌المللی برای دستیابی به راه‌حل سیاسی برای برون‌رفت از بحران اوکراین کمک کند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: وانگ یی در دیدار با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در پاریس، ضمن اعلام آمادگی کشورش برای کمک به یافتن راه حل سیاسی در اوکراین، بر پایبندی پکن به اتخاذ موضعی منصفانه و بی طرف در خصوص مساله اوکراین تاکید کرد.

در بیانیه وزارت خارجه چین به نقل وانگ یی آمده است: چین آماده است با جامعه بین المللی از جمله فرانسه، درباره یافتن راه حل سیاسی برای خروج از درگیری اوکراین و دستیابی هر چه زودتر به آتش‌بس همکاری کند.

رئیس دفتر کمیسیون روابط خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین دیروز (چهارشنبه) در دیدار با مکرون همچنین گفت پکن، نقش فرانسه را به عنوان یک کشور مهم و مستقل در تلاش ها برای رفع این بحران مهم قلمداد می کند.

وی خاطرنشان کرد چین رویکردی بی طرفانه و هدفمند را در مساله اوکراین اتخاذ کرده و همواره خود را به پیشبرد مذاکرات صلح متعهد دانسته است.

وزارت خارجه چین، پیشتر گزارش داده بود که وانگ یی قرار است در روزهای ۱۴-۲۲ فوریه (۲۵ بهمن تا ۳ اسفند) در یک تور اروپایی از کشورهای فرانسه، ایتالیا، مجارستان و روسیه دیدن کند. وی قرار است در کنفرانس امنیتی مونیخ که ۱۹-۱۷ فوریه (۳۰-۲۸ بهمن) برگزار می شود، شرکت کند.

به گزارش ایرنا، انتظار می رود که وانگ یی در کنفرانس امنیتی مونیخ که روز جمعه آغاز می شود، سخنرانی کند.

خبرگزاری فرانسه درباره تور یک هفته‌ای وزیر سابق امور خارجه چین به اروپا نوشت: این سفر عنوان بخشی از تلاش‌های پکن برای بازگرداندن روابط با کشورهای اروپایی در زمان افزایش تنش‌ها بین دو اقتصاد بزرگ جهان چین و آمریکا به دنبال سرنگونی یک بالون مشکوک جاسوسی چینی تلقی می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha