۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ۶:۰۹
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 85032001
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آغاز سفر اروپایی وزیرخارجه چین از فرانسه / وانگ با مکرون دیدار کرد

تهران- ایرنا- وانگ یی وزیر سایق امور خارجه چین در آغاز سفر یک هفته ای خود به اروپا با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در بحبوحه تنش ها بین چین و آمریکا دیدار کرده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، مکرون چهارشنبه شب با دیپلمات ارشد چین پشت درهای بسته در کاخ الیزه دیدار کرد. انتظار می رود "کاترین کولونا" وزیر امور خارجه فرانسه نیز با وانگ در پاریس دیدار کند.

پایتخت فرانسه اولین ایستگاه تور اروپایی وانگ است، وی در روزهای آینده به ایتالیا، مجارستان، روسیه و آلمان نیز سفر خواهد کرد. انتظار می رود که وی در کنفرانس امنیتی مونیخ که روز جمعه آغاز می شود سخنرانی کند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، تور یک هفته‌ای وزیر سابق امور خارجه چین در اروپا به عنوان بخشی از تلاش‌های پکن برای بازگرداندن روابط با کشورهای اروپایی در زمان افزایش تنش‌ها بین دو اقتصاد بزرگ جهان چین و آمریکا به دنبال سرنگونی یک بالن مشکوک جاسوسی چینی تلقی می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه در سخنانی پیش از این سفر گفت که وانگ ارتباطات استراتژیک عمیق با هدف پیشبرد تحولات جدید در روابط دوجانبه، تقویت اعتماد متقابل استراتژیک بین چین و اروپا و تبادل نظر در مورد مهم بین المللی خواهد داشت.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha