۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ۲:۲۴
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85031952
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اقدامات بن گویر، داد رئیس دستگاه اطلاعات رژیم صهیونیستی را نیز درآورد

تهران- ایرنا- اقدامات افراطی "ایتامار بن گویر" وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی داد "رونین بار" رئیس شاباک (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل) را درآورد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "سما" فلسطین بار نسبت به پیامد تشدید اقدامات پلیس صهیونیست‌ها در قدس شرقی هشدار داد و خواهان کاهش شدت آن شد.

شبکه "۱۳ رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد که در تماس تلفنی با بن گویر، رئیس شاباک گفته که رفتار خصمانه وی احساسات را جریحه دار می کند و در این زمان حساس موجب تشدید تنش خواهد شد.

این شبکه تلویزیونی از این تماس به "یک گفت وگوی بسیار غیر عادی تعبیر کرده است، چرا که معمولا رئیس شاباک با وزیر در این خصوص تماس نمی گیرد، اما این کار پس از آن صورت گرفت که مقامات امنیتی اسرائیل اخیرا تشدید تنش ها را یک امر حتمی اعلام کردند که حتما روی خواهد داد، به ویژه آن که اقدامات برای آرام کردن سرزمین‌های اشغالی در ماه رمضان و در سایه تشدید تنش در مسجد الاقصی موفقیت آمیز نباشد.

بن گویر اخیرا فشار و در تنگنا گذاشتن ساکنان شرق قدس را تشدید و مجازات گروهی را بر روستاها و دهستان‌های فلسطینی تحمیل کرده است.

این شبکه خبری اعلام کرد: اقداماتی که بن گویر موجب شده که زندگی بیش از ۱۰ هزار فلسطینی در محله‌های شمال و شرق قدس در تنگنا قرار گیرند و بازداشت و دستگیری ۱۰۰ فلسطینی، صدور ۵۰۰ جریمه برای پارکینگ‌ خودروها و تخریب هفت باب منزل از جمله تصمیمات این وزیر افراطی است.

این رسانه صهیونیستی گزارش داد: از دیدگاه شاباک، این گونه اقدامات بن گویر نه تنها مانع از اقدامات شهادت طلبانه نمی شود، بلکه شمار فلسطینی‌هایی که دست به این کار می زنند، افزایش می دهد.

با روی کار آمدن دولت افراطی نتانیاهو و تشدید سخت گیری ها بر ساکنان مناطق مختلف فلسطین اشغالی، عملیات شهادت طلبانه نیز به تبع آن افزایش یافته است.

در همین راستا، تارنمای عبری زبان "حدشوت یسرائیل"دوشنبه شب در گزارشی نوشت که در دو هفته گذشته تنها در شهر قدس، ۱۱ اسرائیلی کشته شدند.

این گزارش ساعاتی پس از آن منتشر شد که دوشنبه شب نیز یک نظامی صهیونیست دیگر در نتیجه شدت جراحت وارده حاصل از حمله با سلاح سرد یک جوان فلسطینی کشته شد.

در این عملیات شهادت طلبانه یک نظامی دیگر صهیونیست نیز بشدت زخمی شد.

این نظامی صهیونیست، شامگاه دوشنبه در عملیاتی در نزدیکی ایست‌ و بازرسی «شعفاط» واقع در شمال شرق قدس بشدت زخمی شد و وضعیت جسمانی او وخیم بود که در نتیجه شدت جراحت ناشی از این عملیات کشته شد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha