۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۲۲:۰۵
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85031885
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشارکت ناتو در حفاظت از زیرساخت‌های انرژی اروپا

۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۲۲:۰۵
کد خبر: 85031885
مشارکت ناتو در حفاظت از زیرساخت‌های انرژی اروپا

تهران-ایرنا- سازمان ناتو اعلام کرده است که مرکزی در مقر خود در بروکسل ایجاد کرده است تا هماهنگی برای حفاظت از زیرساخت‌های انرژی اروپا افزایش پیدا کند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، سازمان ائتلاف آتلانتیک شمالی، ناتو روز چهارشنبه طی بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که یک مرکز هماهنگی در مقر خود در بروکسل برای هماهنگی بین کشورهای عضو در حفاظت از زیرساخت‌های دریایی ایجاد کرده است.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در مصاحبه با خبرنگاران گفت: انفجار خط لوله نورد استریم به ما یادرآوری می کند که با چه چالش‌هایی روبه رو هستیم.

وی افزود ، ناتو مرکزی در مقر خود در شهر بروکسل برای هماهنگی با شرکت‌های خصوصی نیز ایجاد کرده است که در حوزه زیرساخت‌های دریایی کار می‌کنند.

کشورهای اروپایی پس از انفجار در سپتامبر گذشته در خطوط لوله نورداستریم ۱و ۲ که گاز روسیه را به آلمان می‌رساند، یک سری اقدامات امنیتی در مورد تاسیسات انرژی خود انجام داده‌اند.

حادثه انفجار خط لوله نورداستریم به نقطه عطفی در بن بست انرژی بین غرب و مسکو تبدیل شد.

پیش از این «سیمور هرش» روزنامه‌نگار برنده جایزه پولیتزر در اظهاراتی فاش کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا پس از ۹ ماه بحث و بررسی بسیار محرمانه در شورای امنیت ملی این کشور، دستور خرابکاری در خطوط لوله نورد استریم یک و دو روسیه را صادر کرد.

در افشاگری این روزنامه نگار آمده است که غواصان آمریکایی در تابستان سال ۲۰۲۲ و تحت پوشش رزمایش‌های ناتو مواد منفجره را در خطوط لوله نورد استریم ۱ و ۲ کار گذاشته‌اند. سپس این مواد منفجره توسط نروژی‌ها در عملیات خرابکاری عمدی منفجر شدند.

ویاچسلاو ولودین رئیس دومای دولتی روسیه پس از گزارش سیمور هرش روزنامه‌نگار تحقیقی مشهور آمریکایی که واشنگتن را مسئول خرابکاری سال گذشته در خط لوله نورد استریم خواند، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا را «تروریست» نامید.

ولودین گفت: اگر [هری اس.] ترومن (سی‌وسومین رئیس‌جمهور آمریکا) تبهکاری شد که تسلیحات اتمی را علیه غیرنظامیان در هیروشیما و ناکازاکی استفاده کرد، پس بایدن تروریستی شد که دستور تخریب زیرساخت انرژی شرکای استراتژیک خود، آلمان، فرانسه و هلند را صادر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha