استاندار: متقاضیان نهضت ملی مسکن در مازندران مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند

ساری - ایرنا - استاندار مازندران گفت: متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان مراحل ثبت نام خود از جمله واریز آورده اولیه ۴۰ میلیون ریالی را تکمیل کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمود حسینی‌پور شامگاه چهارشنبه در شورای مسکن مازندران در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بیش از ۱۲۰ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در استان تا ۱۵ اسفندماه امسال نسبت به تکمیل مراحل ثبت نام خود فرصت دارند و در صورت پرداخت ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه، به صورت خودکار با این افراد قرارداد همکاری برای ساخت خانه منعقد خواهد شد.

وی با بیان این که، دستگاه های اجرایی در استان که دارای زمین مازاد هستند می توانند در قالب تعاونی نسبت به ساخت خانه در برای کارکنان خود و فرزندان آنان اقدام کنند، گفت: در بخش های مختلف به فکر خانه دار شدن اقشار مردم در استان هستیم.

استاندار مازندران با اشاره به لزوم احیای بافت فرسوده در استان در قالب نهضت ملی مسکن گفت: شهرداران نسبت به نوسازی مناطق شهری برای افزایش رفاه شهروندان نگاه ویژه ای داشته باشند.

حسینی پور اضافه کرد: برای ساخت خانه در مناطق روستایی هم برنامه هایی در دست اجرا است و در خانواده هایی که دارای ۲ معلول زندگی می کنند، دولت برای ساخت خانه برای این عزیزان تسهیلاتی قائل شده است.

به گزارش ایرنا، طرح نهضت ملی مسکن را دولت سیزدهم برای خانه دار کردن مردم ارائه کرد. قرار است در چارچوب آن سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته و تحویل متقاضیان شود. سهم مازندران از این طرح سالانه ۳۸ هزار و در مجموع ۱۵۲ هزار خانه است.

طبق مقررات نهضت ملی مسکن، متقاضیان با داشتن پنج شرط تاهل، سرپرست خانوار بودن و مردان مجرد ۲۳ سال به بالا، حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، نداشتن مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانستند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند.

همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است. در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانستند ثبت‌نام کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha