۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۱۹
کد خبرنگار: 3181
کد خبر: 85031608
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر فرهنگ: عشق و محبت به هنر ایران را در ترکمنستان شاهد بودم

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جدیدترین یادداشت‌ خود با انتشار فیلمی از اختتامیه روزهای فرهنگی ایران در ترکمنستان نوشت: ریشه‌های عشق و محبت به فرهنگ و هنر ایران عزیز در میان مردم ترکمنستان مشهود بود.

به گزارش ایرنا، در جدیدترین یادداشت‌ محمدمهدی اسماعیلی در فضای مجازی آمده است: در سفر دو روزه به ترکمنستان که به دعوت همتای ترکمنستانی و به منظور گشایش روزهای فرهنگی ایران در این کشور صورت گرفت؛ ریشه های عشق و محبت به فرهنگ و هنر ایران عزیز را شاهد بودم.

دیدار با مقامات عالی رتبه این کشور که با هدف بهبود روابط دو سویه و زمینه سازی برای حضور و همکاری قدرتمند منطقه ای در حوزه فرهنگ،هنر و همکاری منطقه ای صورت گرفت بخش مهمی از این سفر بود که نتایج آن در آینده به طور ملموس به ارتقا سطح همکاری ها خواهد انجامید.

حضور در میان علاقه مندان ترکمنستانی فرهنگ و زبان ایرانی و افتتاح نمایشگاه بزرگ صنایع دستی ایرانی در عشق آباد که در حاشیه برگزاری روزهای فرهنگی ایرانی در این شهر و به همت همکارانم در سازمان فرهنگ و ارتباطات برپا شد و با استقبال غیر قابل توصیف روبرو گشت نیز از جمله دیگر برنامه های من در این سفر دو روزه بود.

وزیر فرهنگ: عشق و محبت به هنر ایران را در ترکمنستان شاهد بودم

بازدید از رایزنی فرهنگی کشورمان در ترکمنستان و حضور در جمع مشتاق علاقه مندان به یادگیری زبان فارسی و ایران شناسی و همچنین برخی دیگر از مراکز فرهنگی این کشور نیز در برنامه قرار داشت.

محمدمهدی اسماعیلی در این سفر علاوه بر افتتاح روزهای فرهنگی و نمایشگاه صنایع دستی ایران در ترکمنستان و بازدید از برخی مراکز فرهنگی این کشور، با مقامات عالی ترکمنستان در خصوص توسعه روابط دیدار و از اولین فرهنگ لغات فارسی ترکمنی نیز رونمایی کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha