شکستن کمر ترافیک پایتخت و لندینگ‌ رایت در حیاط دولت

تهران- ایرنا- رعایت لندینگ رایت از سوی استارلینک، وعده شهردار تهران برای شکستن کمر ترافیک، شایعه مسمومیت دانش‌آموزان قمی و انتشار بوی بد در برخی مدارس، تاخیر در اعلام نام سرمربی تیم ملی فوتبال از جمله مباحثی بود که امروز دولتمردان به آن پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، حیاط دولت امروز به‌رغم غیبت وزرای اقتصادی کابینه پر خبر بود. جلسه هیأت دولت به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در حالی امروز چهارشنبه برگزار شد که وزرای جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، اقتصاد، صنعت، نفت و همچنین وزیر امور خارجه، رئیس کل بانک مرکزی، آیت‌الله رئیسی را در سفر به چین همراهی می‌کردند. اما با این حال وزرای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ورزش و جوانان، دفاع، کشور، ارتباطات، آموزش و پرورش، معاون اجرایی رئیس‌جمهور، معاون حقوقی رئیس‌جمهور، شهردار تهران و سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران حاضر شدند که در به مهمترین بخش‌های آن اشاره می‌شود.

ضرغامی: هیچ‌گونه تخریبی در بافت تاریخی شیراز صورت نگرفته است

عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعلام اینکه هیچ‌گونه تخریبی در بافت تاریخی شیراز صورت نگرفته است، امروز در حیاط دولت گفت: کار ما تخریب نیست؛ کار ما اصلاح تخریب‌های گذشته است و کسانی که در گذشته بخشی از این بافت‌ها را تخریب کرده و کاربری‌های نامتعارف ایجاد کردند، باید پاسخگو باشند.

ضرغامی با اشاره به برگزاری هفتمین جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی در تهران از ۲۸ تا ۳۰ بهمن ماه، گفت: در این جشنواره سه سرو سیمین خاص برای آثار خارجی در نظر گرفته شده و ۷ سرو سیمین هم برای تولیدات داخلی است.

وی افزود: ۴۰۰ اثر داخلی که نوعا آثار فاخر و برجسته سطح ملی است به جشنواره ارسال شده است.

شکستن کمر ترافیک پایتخت و لندینگ‌رایت در حیاط دولت

واکنش وزیر ورزش به تاخیر در اعلام سرمربی تیم ملی فوتبال

سید حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان درباره سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: باید این سوال را از فدراسیون فوتبال کرد البته دو تعبیر وجود دارد که فدراسیون نمی‌خواهد عجله کند و یا اینکه می‌خواهد به جمع‌بندی می‌رسد.

شکستن کمر ترافیک پایتخت و لندینگ‌رایت در حیاط دولت

وزیر دفاع: صادرات محصولات دفاعی ۵ برابر رشد داشته است

امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امسال تولید محصولات دفاعی در کشور حدود سه برابر و صادرات آن حدود پنج برابر نسبت سال گذشته افزایش داشته است.

وی افزود: حرکت‌هایی را که در وزارت دفاع ترسیم کرده‌ایم، جهشی است که ان شاءالله همه به نتیجه رسیده به طوری که شرایط ما در حوزه دفاع و صنعت دفاعی شرایط بسیار ایده‌آلی است.

شکستن کمر ترافیک پایتخت و لندینگ‌رایت در حیاط دولت

وزیر کشور: نگاه نظام تعامل حداکثری با مردم است/ صدور کارت ملی برای ایرانیان خارج

احمد وحیدی، وزیر کشور با بیان اینکه رویکرد نظام تعامل حداکثری و رافت با مردم است، درباره بسته مورد نظر دولت برای تسهیل بازگشت ایرانیان خارج از کشور به وطن گفت: آغوش ملت و دولت برای کسانی که معترف به اشتباه خود هستند، همواره باز بوده است.

وزیر کشور درباره بسته حمایتی از ایرانیان خارج که رئیس جمهور به آن اشاره کرده است نیز توضیح داد: سازوکاری پیش‌بینی شده تا برای ایرانیان خارج از کشور که متقاضی کارت ملی هستند، این کارت صادر می‌شود و بدون نیاز به حضور آنان در کشور می‌توانند کارت خود را در خارج از کشور دریافت کنند.

شکستن کمر ترافیک پایتخت و لندینگ‌رایت در حیاط دولت

آخرین وضعیت امدادرسانی به زلزله‌زدگان و مناطق برفی

در ادامه از وزیر کشور درباره بارش برف در کوهرنگ و مشکلات ناشی از آن پرسیده شد که گفت: برف زیادی در کوهرنگ آمده و تقریبا تا ۲.۵ متر برف باریده است؛ همه تلاش می‌کنند تا راهها را باز کنند، ولی حجم برف زیاد است و راه دوباره بسته می‌شود هرچند در روستاها همیشه مشکل بحرانی نداریم.

وحیدی در ادامه درباره آخرین رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان خوی نیز تاکید کرد: هرچند کار امداد به خوبی پیش رفته است اما زندگی در چادر مثل زندگی در خانه نیست؛ منابع مالی خوبی هم در دولت تصویب شده است، تا بازسازی شروع شود.

وزیر ارتباطات: تماس تصویری از طریق تلفن همراه فعال می‌شود

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به‌زودی تماس تصویری از طریق تلفن همراه بدون نصب نرم افزار فعال خواهد شد و هزینه زیادی نیز نخواهد داشت.

وی همچنین با بیان اینکه قوانین «لندینگ رایت» (قوانین سرزمینی) ایران را رسما به استارلینک ابلاغ کردیم و منتظر پاسخ هستیم، گفت: طبق قواعد اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU)، هر اپراتوری که قصد ارائه سرویس به کشوری را دارد باید قوانین لندینگ رایت آن کشور را رعایت کنند.

وی ادامه داد: اگر استارلینک مانند سایر اپراتورها قوانین سرزمینی را رعایت کند، از فعالیت آنها استقبال می کنیم.

شکستن کمر ترافیک پایتخت و لندینگ‌رایت در حیاط دولت

وزیر آموزش و پرورش: مشکلی برای بازگشایی مدارس قم نیست

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش هم درباره مسمومیت دانش آموزان در قم گفت: شایعات مردم و دانش آموزان را دچار ترس کرده و مشکلی برای بازگشایی مدارس نیست. دیروز در تعدادی از مدارس بویی احساس شده و تعدادی دانش آموز به بیمارستان رفتند.

وی با بیان اینکه این موضوع بیشتر متاثر از شایعات است، از رسانه‌ها خواست تا کمک کنند اثر منفی آن از بین برود و دانش آموزان به مدرسه روند و تحصیل کنند.

شکستن کمر ترافیک پایتخت و لندینگ‌رایت در حیاط دولت

منصوری: رئیس‌جمهور اسفندماه به استان بوشهر سفر می‌کند

محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور هم امروز از سفر آیت‌الله رئیسی به استان بوشهر در اسفندماه سال جاری خبر داد.

شکستن کمر ترافیک پایتخت و لندینگ‌رایت در حیاط دولت

شهردار تهران: سال آینده کمر ترافیک را می‌شکنیم

علیرضا زاکانی، شهردار تهران هم با اشاره به ترافیک‌های گسترده پایتخت در روزهای اخیر گفت: سال آینده کمر ترافیک را می‌شکنیم.

برف سال ۹۶ موجب بی‌آبرویی عده‌ای در مدیریت شهری شد

شهردار تهران بیان کرد: مدیریت بحران در برف سال ۹۶ تهران موجب بی‌آبرویی عده‌ای در مدیریت شهری شد که امروز درحال انتقام‌گیری از ما هستند.

زاکانی خاطرنشان کرد: تمامی نیروها از شب گذشته آماده باش بودند؛ درحال حاضر در هیچ نقطه‌ای از تهران مشکلی برای رفت و آمد مردم وجود ندارد.

شکستن کمر ترافیک پایتخت و لندینگ‌رایت در حیاط دولت

معاون حقوقی رئیس‌جمهور: لایحه برگزاری تجمعات قانونی به مجلس ارسال می‌شود

محمد دهقان معاون حقوقی رئیس‌جمهور با اعلام اینکه لایحه دولت در مورد اصل ۲۷ قانون اساسی در دولت تعیین تکلیف شده است، گفت: در این زمینه منتظر نظر وزارت کشور بودیم که آنها هم نظرشان را ارائه کردند و به زودی آن را در مصوبه اعمال می کنیم.

شکستن کمر ترافیک پایتخت و لندینگ‌رایت در حیاط دولت

سخنگوی دولت: مسمومیت دانش‌آموزان استان قم بررسی می‌شود

در پایان حیاط دولت امروز هم مثل همیشه، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران حاضر شد و گزارشی از جلسه و مصوبات امروز جلسه هیأت دولت ارائه کرد.

علی بهادری جهرمی گفت: وزیر بهداشت برای بررسی موضوع مسمومیت دانش‌آموزان استان قم، عازم این استان شده است اما مطابق گزارش های اولیه پزشکی، اثر مسمومیت بلند مدت نیست.

سخنگوی دولت عنوان کرد: برای بررسی بهتر عوامل این مسمومیت، همکاری بین وزارت اطلاعات و وزارت آموزش و پرورش شکل گرفته است.

وی گفت: همزمان با سفر رئیس‌جمهور به چین که طی آن شاهد امضای ۲۰ سند همکاری بین دو کشور بودیم، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای برخی همکاری‌های اقتصادی و مرتبط با وزارت تعاون، عازم ترکمنستان شد.

بهادری جهرمی همچنین گفت که وزارت ورزش و جوانان امروز میزبان وزیر ورزش روسیه است. سازمان انتقال خون هم کنفرانس بین‌المللی در حوزه انتقال خون در دستور کار دارد.

سخنگوی دولت همچنین از انتخاب وزرات آموزش و پرورش برای میزبانی از المپیاد جهانی فیزیک در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

شکستن کمر ترافیک پایتخت و لندینگ‌رایت در حیاط دولت

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha