۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۰۶
کد خبر: 85031390
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار: اجرای محورهای سند "یزد نوین" به مطالبه عمومی تبدیل شود

یزد- ایرنا- استاندار یزد گفت: محورهای سند یزد نوین باید به مطالبه عمومی تبدیل شود و در این صورت با تغییر مدیریت‌ها در سال‌های آینده محورهای این سند کماکان مورد پیگیری مدیران ادوار قرار می‌گیرد.  

سند تحولی "یزد نوین" که به ابتکار استاندار یزد ایجاد شده برنامه توسعه استان را در ۱۰ محور مختلف پیش بینی کرده که باید تا سال ۱۴۲۳ محقق شود.

به گزارش چهارشنبه روابط عمومی استانداری یزد "مهران فاطمی" در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های عمرانی استان به ضرورت و اقدامات صورت گرفته برای گفتمان سازی در خصوص «سند یزد نوین» پرداخت و افزود: در این راستا باید در قالب انیمیشن و فیلم‌های مستندگونه، وضعیت بخش‌های مختلف یزد در سال ۱۴۵۰ براساس برنامه‌های مورد پیگیری در این مقطع زمانی به تصویر کشیده شود.

وی به اهمیت محیط زیست و منابع طبیعی از منظر تیم مدیریتی استان اشاره کرد و گفت: با وجود تمامی انتقادات اما باتوجه به اهمیت مسائل این حوزه، بارگذاری صنایع آلاینده جدید در محور عقدا - مهریز را ممنوع اعلام کردیم.

استاندار یزد با اشاره به وجود حدود ۶۵ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در استان گفت: با محدودسازی پروژه های این حوزه بر اساس اولویت هر شهرستان و تزریق اعتبار به آن ها شاهد اتمام بخشی از پروژه‌های نیمه تمام استان تا سال آینده خواهیم بوداین مسئول با بیان اینکه محور مذکور اصلی ترین بستر و جذاب ترین پهنه سرمایه گذاری استان است تصریح کرد: شرط سرمایه جدید در این پهنه، ایجاد صنایع با فناوری های مورد تائید محیط زیست است.

فاطمی با تاکید بر اینکه بسیاری از مسائل زیست محیطی با کمک «فناوری» قابل حل است گفت: با رسوخ فناوری در صنعت می توان ضمن صیانت از محیط زیست، فعالیت های صنعتی را پیش برد.

استاندار یزد در ادامه معدن را یکی از مزیت‌های استان دانست و گفت: در این زمینه باید عملیات برداشت به طور صحیح و اصولی انجام و حلقه های ارزش افزوده آن در استان شکل گیرد.

فاطمی در بخش دیگری خطاب به مدیران بر تسهیل در امور مربوط به شرکت‌های دانش بنیان تاکید و افزود: توسعه و رونق فعالیت‌های دانش بنیان در استان سبب ماندگاری نخبگان در استان و مهاجرپذیری نخبگانی به استان می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به وجود حدود ۶۵ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در استان، بیان کرد: با محدودسازی پروژه های این حوزه بر اساس اولویت هر شهرستان و تزریق اعتبار به آن ها شاهد اتمام بخشی از پروژه‌های نیمه تمام استان تا سال آینده خواهیم بود.

استاندار یزد در ادامه بر سفر مدیران دستگاه‌های استان به تهران برای تسریع در روند پیگیری امور و اخذ امتیاز برای استان تاکید کرد.

فاطمی، مولد سازی اموال مازاد دولت را یکی از ظرفیت‌های بی‌نظیر ایجاد شده در طول تاریخ انقلاب دانست و گفت: اموال مازاد مشمول مولدسازی به سرعت شناسایی و در فرآیند مربوطه قرار گیرد.

استاندار یزد اضافه کرد: زمین‌های واگذار شده در شهرک صنعتی اگر منجر به بهره برداری و تولید نشون باید خلع ید شوند.

فاطمی در ادامه با بیان اینکه تاسیس شرکت حمل و نقل ریلی یزد؛ هدفگذاری تیم مدیریتی استان پس از شرکت پروازی است گفت: مجموعه کوثر و تعدادی از مجموعه‌های معدنی برای سرمایه گذاری در این حوزه اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی افزود: این شرکت می‌تواند در قالب یک کنسرسیوم تاسیس و مباحث مربوط به پهنه ریلی بافق و قطار باری و مسافربری در قالب آن دنبال شود.

استاندار یزد با اشاره به ظرفیت‌های استان برای قرار گیری به عنوان یکی از محل‌های تعمیرات هواپیماهای سنگین گفت: برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.

فاطمی در ادامه با اشاره به ۱۲ هزار میلیارد پروژه در دست اقدام در حوزه آب و فاضلاب گفت: جلسات این حوزه به صورت هفتگی برگزار و مسائل مربوط به آن ها بررسی و پروژه‌ها سرعت یابند.

وی به وضعیت اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان و ویلایی سازی واحدهای مسکونی اشاره و خاطرنشان کرد: مسائل مربوط به پروژه‌های این حوزه با جدیت و خارج از بورکراسی اداری دنبال شود.

استاندار یزد با بیان اینکه انتظار دولت از استان‌ها تغییر و تحول به نفع مردم است تصریح کرد: تحول توسط مدیران شجاع، اهل ریسک، پیگیر و نوآور ایجاد می‌شود.

در این جلسه همچنین بر پیگیری مباحث مربوط به احداث آزاد راه، توسعه زیرساخت‌های استان به ویژه در حوزه برق و توسعه فرودگاه یزد براساس مصوبات سفر رئیس جمهور تاکید شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha