معرفی خراسان جنوبی از رهگذر مسابقات ورزشی مورد انتظار است

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: معرفی فرهنگ و سنت‌های استان از رهگذر برگزاری مسابقات ورزشی مورد انتظار است و باید از فرصت رویدادهای ملی و بین‌المللی به نحو مطلوب بهره گرفته شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی روز چهارشنبه در نشست کمیسیون ورزش استان ضمن تقدیر از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال افزود: زمانی که مردم احساس کنند دشمن درصدد ضربه زدن به نظام است، حضور خود را با همه توان به اثبات رسانده و مشکلات اقتصادی را از موضوع حمایت از نظام جدا می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری ۲ رویداد ورزشی "مسابقات بین‌المللی شطرنج جام خاوران" و "مینی فوتبال جام محلات ایرانیان" در ماه‌های آتی بیان کرد: برگزاری این مسابقات در فضای کنونی جزو ضروریات است چراکه در شرایط فعلی نیاز داریم بیشتر به نشاط اجتماعی در جامعه بپردازیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: باید با برگزاری مسابقات ورزشی، فضا را برای قشر جوان فراهم کنیم تا از فضاهای تفریحی و ورزشی استفاده کنند و موضوع حائز اهمیت بعدی این است که به این موضوعات نباید فقط به دید ورزشی بنگریم بلکه از جنبه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و امنیتی نیز به بررسی آن بپردازیم.

وی افزود: با توجه به اینکه مسابقات شطرنج در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود، لازم است فرهنگ ایران اسلامی را که مورد هجمه تبلیغات سوء رسانه‌ای دشمنان قرار گرفته، به دنیا نشان دهیم و سفیر خوبی برای نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم.

طالبی با تاکید بر ضرورت توجه به علم و ارتباط رسانه‌ای و نقش مهم آنها در برخورد با فضایی که دشمن ایجاد کرده است گفت: میزبانی خوب ما نشان از فرهنگ غنی اسلامی، ایرانی خواهد داشت و باید نهایت تلاش خود را در این زمینه انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در این خصوص هر دستگاهی باید در حوزه انتقال فرهنگ تلاش کند افزود: صنایع دستی و میراث فرهنگی خراسان جنوبی نشانگر فرهنگ غنی منطقه بوده و لازم است در خلال این مسابقات ورزشی به خوبی معرفی شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: می‌توان به منظور معرفی این ظرفیت‌ها، کتابی از مفاخر و ظرفیت‌های فرهنگی استان تهیه کرد و در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داد.

وی با تاکید بر پیگیری مصوبات و موضوعات مطرح شده توسط دستگاه‌های ذیربط گفت: فرهنگ و سنت‌های خراسان جنوبی باید از رهگذر این مسابقات به خوبی معرفی شوند.

مسابقات بین‌المللی شطرنج جام خاوران ۲۵ تا ۲۸ اسفند ماه به میزبانی بیرجند و مسابقات مینی فوتبال محلات ایرانیان سال آینده برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha