۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۲۲
کد خبر: 85031053
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اسپانیا بعد از لتونی، سامانه ضدهوایی در استونی مستقر می‌کند

تهران- ایرنا- اسپانیا پس از ارسال یک سامانه موشک‌های ضدهوایی در لتونی در ژوئن سال گذشته میلادی (خرداد ماه)، با استقرار یک سامانه مشابه در استونی، قصد دارد جناح شرقی ناتو را تقویت کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روزنامه ال پائیس، مارگاریتا روبلس وزیر دفاع اسپانیا در نشستی دو جانبه در حاشیه نشست وزیران ناتو در بروکس با هانو پوکور همتای استونیایی خود توافق کردند تا اسپانیا از ماه آوریل (فروردین- اردیبهشت) یک سامانه موشک‌های زمین به هوای ناسامس (NASAMS) در استونی مستقر کند.

این سامانه دفاع ضد هوایی مجهز به شش موشک AMRAAM و یک رادار Sentinel با برد بین هفت تا ۱۰ کیلومتر است.

به نوشته ال پائیس، اسپانیا به نشانه تعهد خود به ناتو، ماموریت خود در تقویت ظرفیت دفاعی استونی را از طریق استقرار این سامانه که در حال حاضر، فاقد آن است، آغاز خواهد کرد و برای چهار ماه به طول خواهد انجامید.

این آتشبار همراه بایک یگان ۹۰ نفره در پایگاه هوایی «آماری» (Amari) که مکانی استراتژیک در استونی بوده و با آغاز جنگ اوکراین اهمیت بیشتری یافته است، مستقر خواهد شد.

این سامانه جدید به سامانه موشکی ناسامس که اسپانیا پیشتر در لتونی (در فاصله ۲۴۰ کیلومتری از مرز روسیه) مستقر کرده، متصل خواهد شد. اسپانیا در ماه‌های اخیر، تعداد سربازان خود در لتونی (مجهز به تانک‌های لئوپارد و خودروهای جنگی پیاده‌نظام پیزارو)، از ۳۰۰ نفر به ۶۵۰ نفر افزایش داده است.

اسپانیا از سال ۲۰۱۷ با یک گروه تاکتیکی متشکل از ۳۵۰ سرباز و تانک‌های جنگی لئوپارد و نفربرهای زرهی پیزارو در عملیات Enhanced Forward Presence (یک نیروی نظامی دفاعی و بازدارندگی ناتو در اروپای مرکزی و شمالی) شرکت کرده است.

بر اساس این گزارش، با طولانی شدن جنگ اوکراین، ناتو در حال نقویت دفاع ضد هوایی کشورهای همسایه روسیه است.

ال پائیس به تازگی به نقل از منابع دولتی اسپانیا نوشت که این کشور قصد دارد چهار تا شش دستگاه تانک «لئوپارد ۲ ای ۴» ساخت آلمان به اوکراین تحویل دهد.

اسپانیا به عنوان یکی از اعضای ناتو از جمله کشورهای اروپایی است که با شروع جنگ اوکراین، ارسال تسلیحات به اوکراین را آغاز کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha