جاده‌های مازندران برفی و لغزنده است

ساری - ایرنا - رییس پلیس راه مازندران با تشریح آخرین وضعیت محورهای ارتباطی این استان در زمان حاضر گفت که محور کندوان و آزاد راه تهران شمال در محدوده استان البرز به علت بارش برف سنگین و ریزش بهمن تا اطلاع بعدی مسدود شد و در محورهای هراز و سوادکوه نیز بارش برف گزارش شده است.

سرهنگ یدالله جهان‌تاب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تداوم ناپایداری‌های جوی و بارش برف در محورهای کوهستانی مازندران از انسداد محور کندوان در محدوده استان البرز به علت ریزش بهمن خبر داد و افزود: این محور ارتباطی تا اطلاع بعدی برروی خودروهای عبوری بسته شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون سطح جاده‌ها در محورهای کندوان و هراز به علت بارش برف لغزنده است و رانندگان باید جوانب احتیاط را رعایت کنند، اظهار داشت: بارش برف در محور کندوان از شدت بیشتری برخوردار است و در این راستا نیز احتمال خطر ریزش بهمن در محدوده استان مازندران دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به تداوم ناپایداری‌های جوی تا چند روز آینده، از رانندگان وسایل نقلیه خواست از سفرهای غیرضروری به مازندران خودداری و در صورت لزوم از توقف در حاشیه جاده‌ها و گردنه‌های برف‌گیری اجتناب کنند.

وی وضعیت تردد خودرو در محورهای ارتباطی مازندران را در زمان حاضر عادی و روان اعلام کرد و گفت که تردد خودروها در جاده چالوس، هراز، فیروزکوه و کیاسر در زمان حاضر به صورت عادی و روان در جریان است.

رییس پلیس راه مازندران از رانندگان وسایل نقلیه خواست هنگام تردد در جاده‌های ارتباطی بویژه در محورهای کوهستانی علاوه بر رعایت فاصله طولی و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، از سامانه گرمایشی خودروی خود نیز اطمینان داشته باشند و با توجه به احتمال ریزش سنگ از توقف کوتاه مدت در حاشیه جاده و گردنه ها خودداری کنند.

سرهنگ جهان‌تاب به رانندگان توصیه کرد علاوه بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، از سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند و هنگام تردد در جاده‌های کوهستانی علاوه بر به همراه داشتن لباس گرم، از سوخت‌گیری کامل خودرو و سالم بودن وسایل نقلیه خود نیز اطمینان داشته باشند.

وی سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و حرکت در شانه خاکی را از جمله تخلفات حادثه‌ساز عنوان کرد و ادامه داد: پلیس به شدت با این گونه تخلفات برخورد می‌کند و در صورت ثبت تخلف حادثه ساز، خودروی راننده متخلف ۷۲ ساعت به توقفگاه منتقل و برای گواهینامه راننده متخلف نیز نمره منفی درج خواهد شد.

جاده‌های مازندران برفی و لغزنده است

انسداد جاده کندوان

فرمانده پلیس راه کندوان از انسداد این محور به علت سقوط چند مورد سقوط بهمن در محدوده استان البرز خبر داد و گفت: براساس گزارش های رسمی، در نخستین ساعات امروز ۲ مورد سقوط بهمن در محدوده پیچ سرهنگ و آیینه در حوزه جغرافیایی استان البرز رخ داد که با هماهنگی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راهور این مسیر حوالی ساعت ۱۰ به روی وسایط نقلیه موتوری مسدود شد.

سرگرد محمد احمدی به خبرنگار ایرنا گفت: در زمان حاضر با استقرار ماموران پلیس در چند نقطه از جمله آزاد راه و مرزن آباد از تردد خودروها از سمت شمال به جنوب به علت انسداد این مسیر ارتباطی جلوگیری می کنند.

جاده‌های مازندران برفی و لغزنده است

انجام عملیات برف‌روبی و نمک پاشی در محورهای کوهستانی

رییس مدیریت راه اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مازندران نیز با اشاره به بارش برف در محورهای کوهستانی مازندران با بیان اینکه بارش برف در جاده کندوان در مقایسه با سایر محورها از شدت بیشتری برخوردار است، اظهار داشت: در جاده کندوان در محدوده ولی آباد تا تونل کندوان، در جاده هراز نیز در محدوده لاسم تا امامزاده هاشم و در محوره فیروزکوه نیز در گردنه گدوک بارش برف گزارش شده و سطح جاده ها نیز برفی و لغزنده است.

محسن هاشمی اظهارکرد: به علت بارش برف در مناطق کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر، نیروهای راهداری با تلاش چندین ساعته، عملیات برف روبی و نمک پاشی را در تمام محورهای کوهستانی مازندران به طور کامل انجام دادند که حاصل آن باز بودن تمام محورها در محدوده جغرافیایی این استان است.

وی بیان کرد: هم اکنون ۳۰۰ نیروی راهداری با بکارگیری ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در محورهای کوهستانی و گردنه های برف گیر مستقر هستند و در صورت لزوم نسبت به انجام عملیات برف روبی و یا نمک پاشی اقدام خواهند کرد.

هاشمی با تاکید بر اینکه تمامی یگان های امدادی راهداری و پلیس راه در مناطق مختلف استان مستقر و در حال آماده باش هستند، از رانندگان خواست با احتیاط بیشتری در جاده های استان به خصوص جاده های کوهستانی رانندگی کنند.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha