مشکلات شهرستان پردیس باید در شورای عالی محیط زیست رفع شود

پردیس - ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: درباره وضعیت محیط زیست شهرستان پردیس راسا نمی توانیم تصمیم بگیریم و باید این مسئله در شورای عالی محیط زیست رفع و حل شود.

علیرضا مزینانی سه شنبه عصر در نشست فعالان اقتصادی مشترک با جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران اظهار داشت : پردیس جزو مناطق چهارگانه حفاظت شده است ما در کل کشور مناطق چهار گانه حفاظت شده داریم، پارک ملی، اثر ملی طبیعی و پناهگاه حیات وحش پردیس که شهرستان پردیس هم یکی از مناطق حفاظت شده است .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: در خصوص لکه ها و مناطق صنعتی ما در قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست درتعیین مناطق و مرز منطقه اجازه ورود داریم و درباره خروج از پهنه بندی محیط زیست و موضوعاتی که ارزش زیستگاهی خود را از دست داده باید در شورای عالی محیط زیست تصمیم گیری بشود که به شورای عالی محیط زیست ارجاع شده است.

مزینانی با اشاره به دستور آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی رئیس جمهور در سفر اردیبهشت ماه سالجاری به پردیس درخصوص رفع مشکل پهنه بندی محیط زیست توضیح داد: در راستای دستور ریاست محترم جمهور برای رفع مشکلات اقدامات لازم انجام شده است.

وی گفت:کل مناطق ما چهار گانه محیط زیست ۷۴ هزار هکتار است که رفع و حل آن در دستور کار قرار گرفته است.

از ابتدای امسال بیش از ۷۵۰ مصوبه در کارگروه تسهیل مصوب شده است

 مشکلات شهرستان پردیس باید در شورای عالی محیط زیست رفع شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۸۷ جلسه و بیش از ۷۵۰ مصوبه در کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید به تصویب رسیده است.

محمد علی مهری در حاشیه نشست فعالان اقتصادی مشترک با جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران به خبرنگاران گفت: بالای ۶۰ درصد این مصوبات انجام شده و بقیه هم در دست اقدام و در حال انجام هستند و مصوبات امروز هم بعد از ابلاغ در دستور کار کمیته پیگیری قرار می گیرد.

وی ادامه داد: دهمین جلسه ستاد تسهیل سه شنبه های تولید را در شهرستان پردیس را با حضور تولید کنندگان و صنعتگران شهرستان برگزار کردیم و بیش از ۲۲ مصوبه دراین نشست انجام و از کار گروه اخذ شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با اشاره به موارد مطرح شده در نشست توضیح داد: مسائل عمدتا در حوزه محیط زیست بود با توجه به وضعیت خاص شهرستان پردیس که عموما با قرار گیری در پهنه های محیط زیست مشکل داشتند مشکلات تا حدود زیادی با مصوبات مرتفع شد.

مهری گفت: همه مصوبات هم زمان دار بود ،مصوبات کارگروه تسهیل هم بنا به ماده ۶۱ و ۶۱ رفع موانع تولید الزام آور هست و همه دستگاهها ملزم هستند که این قواعد را و مصوبات را اجرا کنند.

وی افزود: بیشتر مصوبات در کارگروه تسهیل زمان دار هستند و بر اساس زمانها حتما پیگیری می شود و در این راستا تلاش می کنیم که مصوبات در زمان خودش انجام شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران تصریح کرد: با دستگاهها جلسات جداگانه برگزار می شود در صورتی که مصوبات اجرا نشود هم دستگاه و هم متقاضی برای پیگیری دعوت می شوند و در جلسه مشخص می شود اجرای مصوبات الزام آور است واگر دستگاهی مصوبات را اجرا نکند به کمیته قضایی معرفی می شود.

فرماندار شهرستان پردیس: بازبینی پهنه بندی محیط زیست مشکلات شهرستان را رفع می کند

 مشکلات شهرستان پردیس باید در شورای عالی محیط زیست رفع شود

ظفر پور ابراهیم در این نشست گفت: بیشترین مشکلات صنعتگران مربوط به باز بینی پهنه بندی محیط زیست شهرستان است بخش های زیادی از اراضی صنعتی در پهنه زیست محیطی قرار دارد و اگر این مشکل در مجموعه شورای محیط زیست حل شود بسیاری از موانع و مشکلات شهرستان برطرف می شود.

وی ادامه داد: مطابق تدبیری که در استانداری تهران شکل گرفته قرار هست ستادهای تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان ها با دعوت از مجموعه های اقتصادی و صنعتگران در شهرستان برگزار شود امروز با حضور مدیران استانی برگزار شد.

فرماندار شهرستان پردیس گفت: مشکل انشعابات یکی دیگر از مشکلات صنعتگران بود که در دستور کار جلسه قرار گرفت.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha