۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۴۸
کد خبر: 85030416
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شروع مجدد امیدوارکننده تیم فوتبال شهید قندی یزد برای صعود به لیگ آزادگان

۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۴۸
کد خبر: 85030416
کاظم سبحان زاده
شروع مجدد امیدوارکننده تیم فوتبال شهید قندی یزد برای صعود به لیگ آزادگان

یزد- ایرنا، تیم فوتبال شهید قندی یزد بعد از ۲ شکست متوالی مقابل تیم‌های شهرداری بم در کرمان و نیروی زمینی تهران در دیدار خانگی، دور برگشت لیگ دسته ۲ کشور را امروز با بردی شیرین در خارج از خانه آغاز کرد تا کماکان برای صعود به لیگ آزادگان امیدوار باشد.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال شهید قندی یزد در هفته شانزدهم گروه ب لیگ دو فوتبال کشور از ساعت ۱۴ امروز به مصاف میزبان خود تیم شهدای بابلسر رفت و در پایان با گل دقیقه ۶۰ سیدمحمدعلی حسینی موفق به باز کردن دروازه حریف و کسب سه امتیاز شیرین و حساس این مسابقه شد.

تیم شهید قندی که تنها نماینده فوتبال استان یزد در لیگ دسته ۲ کشور است و در گروه ب این رقابت‌ها حضور دارد با این برد خارج از خانه صاحب ۳۱ امتیاز شد و با یک بازی بیشتر نسبت به نفت و گاز گچساران ۳۱ امتیازی که تفاصل گل بهتری نسبت به قندی دارد در مکان دوم جدول رده بندی گروه قرار گرفت.

هم‌اکنون در گروه ۲ لیگ دسته ۲ فوتبال کشور تیم داماش گیلان با ۳۰ امتیاز، ۲ تیم اول این گروه را میلیمتری تعقیب می‌کند و همچنین در انتهای جدول نیز تیم‌های کیان سام بابل با ۱۲، شاهین بوشهر با ۱۱ و مس نوین کرمان با ۹ امتیاز در رده‌های ۱۲، ۱۳ و ۱۴ جدول قرار دارند.

تیم فوتبال شهید قندی یزد که بیش از ۹۰ درصد بازیکنان و همگی کادر فنی آن بومی استان یزد هستند در دور رفت رقابت‌ها در چند هفته پایانی با قدرت در صدر گروه قرار داشت ولی در ۲ مسابقه دور برگشت دچار افوت محسوس شد و دو دیدار آخر نیم فصل را به حریفان واگذار کرد.

مسابقات دور برگشت لیگ‌ها به خصوص دسته ۲ فوتبال کشور به خاطر شناختی که رقبا از هم پیدا می‌کنند از اهمیت و حساسیت زیادی نسبت به دور اول برخوردار است و هر تیمی در قالب یک برنامه مدون با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها، بار خود را برای رسیدن به لیگ آزادگان می‌بندد.

در تیم قندی، کادر فنی و بازیکنان مستعد و آماده‌ای وجود دارد و در کنار آن حضور تماشاگران به خصوص در مسابقات محلی است که اگر درست از تمامی ظرفیت‌ها استفاده شود، قطعا می‌تواند یکی از کاندیداها برای حضور در لیگ دسته اول کشور باشد.

یکی از آرزوهای دیرینه هواداران و مشتاقان فوتبال یزد این است که بعد از سال‌ها چشم انتظاری حداقل در فصل جاری شاهد حضور تیمی تمام بومی در لیگ آزادگان باشند که امیدواریم این مهم بیش از گذشته در استان جامه عمل بپوشد و شاهد موفقیت در این رشته باشیم.

مسابقات لیگ دسته دوم کشور در فصل جاری در۲ گروه ۱۴ تیمی به صورت رفت و برگشت از دهم مهرماه آغاز شد و بر اساس مقررات فدراسیون، مسابقات در قالب یک برنامه مدون پیگری می‌شود و در پایان تیم اول و دوم جواز حضور در لیگ دسته اول کشور (جام آزادگان) را در فصل آینده کسب می‌کند.

شروع مجدد امیدوارکننده تیم فوتبال شهید قندی یزد برای صعود به لیگ آزادگان

تیم شهید قندی در گروه دوم با تیم‌های شاهین شهرداری بوشهر، شهرداری بندرعباس، شهدای رزکان البرز، شهرداری بندرماهشهر، نیروی زمینی تهران، مس نوین کرمان، پیام توس خراسان، نفت و گاز گچساران، شهرداری بم، شهرداری نوشهر، داماش گیلان و آریو اسلامشهر همگروه است.

همچنین در گروه اول تیم‌های ماشین‌سازی تبریز، ویستاتوربین تهران، فولادنوین اهواز، شهید اورکی اسلامشهر، نود ارومیه، مس سونگون ورزقان، اسپاد الوند تهران، سپیدرود رشت، اترک بجنورد، ایمان‌ سبز شیراز، بعثت کرمانشاه، پاس همدان، پانیک تالش و فولاد هرمزگان حضور دارند.

طی سه سال گذشته با وجود اقدامات و هزینه‌های فراوان تیم فوتبال شهید قندی از صعود به لیگ دسته اول کشور که جزو مطالبات همیشگی هواداران و علاقه‌مندان ورزش به خصوص رشته فوتبال است باز ماند و امیدواریم در فصل جدید این آرزو محقق شود.

برای یزد معدنی و صنعتی با وجود علاقه‌مندان بیشمار و زیرساخت‌های نسبتا خوب، این قابل قبول نیست که فوتبال استان جایگاه مناسبی در سطح اول کشور ندارد و هر سال به عللی شاهد شکست‌های مکرر و عقب‌گرد وتیم ها هستیم.

هم‌اکنون تیم‌ فوتبال چادرملو اردکان در لیگ دسته اول، تیم شهید قندی در لیگ دسته دوم و تیم‌های یزدلوله و میرک‌ کیش مهریز در لیگ دسته سه کشور به نمایندگی از این استان حضور دارند .

۳۰ تیم فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی یزد در لیگ‌های کشوری حضور دارد و این استان با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۴۷ هیات ورزشی استانی، ۴۰۰ هیات شهرستانی و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه ورزشی و ۲ هزار فضای ورزشی باز و مسقف در ۱۱ شهرستان در اختیار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha