۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۰۸
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85030347
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ورزش کونگ فو گناباد از کمبود امکانات رنج می برد+فیلم

گناباد-ایرنا- مسوول کمیته آموزش سبک هوکونگ فو فدراسیون کونگ فو کشور گفت: ورزش کونگ فو شهرستان گناباد با وجود ظرفیتهای بسیار از کمبود امکانات رنج می برد.

ایوب یوسف وند روز سه شنبه در جریان بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی شهرستان گناباد افزود: با وجود استعدادهای شاخص این شهرستان در زمینه ورزشهای رزمی و از جمله کونگ فو ولی به دلیل فعالیت نداشتن هیات کونگ فو در گناباد بستری برای به فعلیت رسیدن استعدادهای بالقوه ورزشکاران وجود ندارد.

وی ادامه داد: علاوه بر این مساله هیچ گونه سالن ورزشی و امکاناتی برای ورزش کونگ فو در شهرستان گناباد فعال نیست و ورزشکاران مستعد این رشته ورزشی امکان فعالیت و تمرین ندارند.

یوسف وند که به صورت شخصی اقدام به استعداد یابی و شناسایی ورزشکاران کونگ فو کار گناباد کرده است، بیان کرد: در شرایط فعالیت نداشتن هیات کونگ فو و نبود امکانات لازم برای ورزشکاران این رشته ورزشی در گناباد هفت نفر از ورزشکاران مستعد کونگ فو این شهرستان بعد از تمرینهای اولیه در رقابتهای استانی سبک هوکونگ فو حضور یافتند و به هفت رتبه برتر اول، دوم و سومی در رده های سنی نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان دست یافتند.

مسوول سبک هوکونگ فو هیات کونگ فو استان خراسان رضوی تصریح کرد: این مساله نشان می دهد که در صورت توجه به ورزش کونگ فو گناباد ورزشکاران این شهرستان قابلیتهای خوبی برای کسب مدال در رده های استانی و حتی ملی را دارند.

رییس اداره ورزش و جوانان گناباد هم به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود استعدادهای این شهرستان در رشته ورزشهای رزمی هیات کونگ فو گناباد از چند سال قبل فعالیت در خور توجهی نداشت و هم اکنون تعطیل است.

علی اصغر اکبری گفت: پیگیریهایی برای فعالیت دوباره هیات کونگ فو گناباد و انسجام بخشی ورزشکاران این رشته ورزشی در دست انجام است.

وی اظهار داشت: با پیگیری های یوسف بند مسوول سبک هوکونگ فوی خراسان رضوی تعدادی از ورزشکاران کونگ فو کار مستعد گناباد شناسایی و به تازگی در رقابتهای استانی به مقامهای خوبی دست یافتند.

وی تصریح کرد: با توجه به آنکه فضایی برای انجام ورزش کونگ فو در گناباد وجود ندارد هماهنگی هایی با سایر مسوولان و بخشهای مربوطه برای اختصاص سالن ورزشی برای تمرین کونگ فو کاران گنابادی در دست انجام است.

رشته رزمی "هو کونگ فو" یکی از سبکهای ورزش کونگ فو است و تمامی حرکات آن ابداعی و نامگذاری آن‌ها بر پایه الفاظ شیرین و بومی زبان لکی است که به تازگی در فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی توسط وحید شعبانی رییس هیات کونگ فوی شهرستان سلسله به ثبت رسیده و فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده است.

"هو کونگ فو" متشکل از چندین هزار حرکت ابداعی بر اساس علم و تکنیک و با اسامی لکی است که ابزار دفاع در این رشته ورزشی رزمی، گرز و سپری است که یادآور جنگ ابزارهای قوم لک هستند.

هزار و ۶۰۰ نفر ورزشکار به صورت سازمان یافته و سه برابر این میزان به صورت غیر سازمان یافته در قالب ۲۸ هیات ورزشی در شهرستان گناباد فعالیت دارند.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha