۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۴۲
کد خبرنگار: 5353
کد خبر: 85030212
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ناتو تقویت کمک‌های نظامی به اوکراین را خواستار شد

تهران- ایرنا- همزمان با نزدیک شدن سالگرد حمله روسیه به اوکراین و نگرانی‌ها درباره افزایش فشار حملات مسکو، دبیرکل ناتو روز سه‌شنبه از تمام کشورهای حامی کی‌یف خواست تا مهمات و تسلیحات بیشتری به اوکراین ارسال کنند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری آلمان (dpa)، ینس استولتنبرگ در اظهاراتی در مقر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل، افزود: هیچ نشانه‌ای از تمایل و آمادگی ولادیمیر پوتین [رییس جمهوری روسیه] برای دستیابی به صلح مشاهده نمی‌شود.

وی با طرح این ادعا که مسکو درحال آماده‌سازی برای حمله جدید و گسترده است، از اعضای ناتو و شرکای آن‌ها خواست تا علاوه بر ارسال مهمات بیشتر،‌ کمک‌های نظامی که تاکنون وعده کرده‌اند را به سرعت در اختیار اوکراین قرار دهند.

استولتنبرگ با اذعان به این که حمایت‌ها از اوکراین در ماه‌های گذشته دچار تحول و تکامل شده است، درباره امکان تامین جنگنده‌های هوایی برای کی‌یف، تاکید کرد که در حال حاضر ارسال این جنگنده‌ها مهمترین مساله در مورد تحولات اوکراین نیست.

به گفته دبیرکل ناتو، وزرای دفاع این ائتلاف قرار است امروز (سه شنبه) درباره نحوه افزایش تولید مهمات به منظور تامین نیاز اوکراین و تکمیل ذخایر تسلیحاتی داخلی کشورهای عضو گفت‌وگو کنند.

وی پیشتر عملیات سنگین توپخانه‌ای به شهر باخموت را نشانه‌ای از آغاز حمله جدید و بزرگ روسیه به اوکراین خوانده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha