۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۰۰
کد خبرنگار: 1178
کد خبر: 85030040
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روایت رسانه عربی از محتوای دیدار هیات حماس با مقامات مصری

تهران-ایرنا- روزنامه «العربی الجدید» جزئیات جدیدی از مذاکرات اخیر هیات جنبش حماس با مقامات مصری درباره وضعیت نوار غزه و کرانه باختری و درگیری با رژیم صهیونیستی را به نقل از منابع خود منتشر کرد.

به گزارش ایرنا، روزنامه «العربی الجدید» امروز سه شنبه به نقل از منابع مصری درباره مذاکرات اخیر هیات حماس و مقامات مصری در قاهره نوشت که تلاش های قاهره در این زمینه تاکنون بی نتیجه بوده و مقامات این کشور نتوانسته اند نظر موافق رهبران جنبش حماس را برای توافق همه جانبه درباره وضعیت درگیری با رژیم صهیونیستی جلب کنند.

به گفته این منابع، رهبران حماس نارضایتی خود را از "فشار یک جانبه به نیروهای مقاومت و عدم هرگونه فشاری به رژیم صهیونیستی از جانب طرف های دیگر از جمله مصر" به مقامات مصری اعلام کرده اند.

این منابع همچنین اضافه کردند: نمایندگان حماس در دیدار با هیأت اطلاعاتی مصر تاکید کردند که جوانان فلسطینی و اعضای گردان های شهید عزالدین القسام (شاخه نظامی جنبش حماس) به خاطر رفتارهای رژیم اشغالگر در بیت المقدس و کرانه باختری و بمباران هر از چندگاه نوار غزه توسط این رژیم، به شدت خشمگین هستند.

منابع مزبور اعلام کردند که قاهره تلاش می کند تا در سایه فقدان افق روشن برای احتمال دستیابی به توافق سریع با تل آویو، با رهبران حماس به توافقی داخلی برسد تا بتواند حد و مرز معینی برای تشدید تنشها و واکنش نظامی به تحرکات رژیم صهیونیستی تعیین کند.

این منابع مدعی شدند که قاهره با رهبران حماس به توافق رسیده تا واکنش نظامی گروه های مقاومت به تحرکات رژیم صهیونیستی در حد دادن پاسخ متناسب با رفتار صهیونیستها باشد و از این میزان فراتر نرود.

هفته گذشته هیئتی از رهبران حماس به ریاست «اسماعیل هنیه» به مصر سفر کرد، در این سفر معاون هنیه، صالح العاروری، خالد مشعل و خلیل الحیه وی را همراهی کردند.

هیأت بلندپایه جنبش مقاومت اسلامی حماس همچنین با «عباس کامل» وزیر اطلاعات مصر در قاهره دیدار کرد.

به گزارش ایرنا از رسانه های فلسطینی، این هیأت در دیدار با وزیر اطلاعات مصر به تشریح آخرین تحولات فلسطین و چالش‌های پیش‌روی آرمان فلسطین در سایه روی کار آمدن کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو، راه‌های مقابله با آن و حمایت از ملت فلسطین و رویکرد و دیدگاه حماس در خصوص شیوه تعامل با این تحولات پرداخت.

رهبران حماس ضمن تقدیر از حمایت‌های مصر از ملت فلسطین و حقوق ملی آن و تلاش برای بازیابی وحدت ملی فلسطین، بر ضرورت تقویت هماهنگی و همکاری بین طرفین تاکید کردند.

بحث و بررسی رنج و محنت‌های اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، ضرورت مقابله با تجاوزات روزافزون این رژیم علیه ملت و مقدسات فلسطین، محاصره غزه و راه‌های کاهش آن از دیگر محورهای گفت وگوی هیئت حماس با وزیر اطلاعات مصر بود.

این دیدار چند روز پس از سفر «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین به قاهره و دیدار وی با مقامات مصری در خصوص اوضاع بحرانی این روزهای فلسطین صورت گرفته است.

«خالد البطش» از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین درباره محورها و نتایج دیدار این هیات با مقام‌های مصری گفت که دیدارهای هیات جهاد اسلامی با مسئولان مصری در فضای برادرانه و مثبت برگزار شد.

وی گفت که رایزنی‌ها بر دو محور اساسی چگونگی مقابله با کابینه تندروی رژیم صهیونیستی و تقویت جبهه داخلی فلسطین و بازیابی وحدت ملی بین فلسطینی‌ها برای مقابله با اشغالگران متمرکز بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha