۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۱۸
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85030022
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ورود سامانه بارشی جدید از روز چهارشنبه به کردستان

سنندج- ایرنا- معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: براساس پیش بینی‌های انجام شده موج جدید بارشی از بعدازظهر فردا چهارشنبه وارد استان می‌شود و تا اواخر وقت روز پنجشنبه ادامه دارد.

علی پناهی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه ها و خروجی مدل های پیش یابی هواشناسی، تا قبل از ظهر چهارشنبه جو منطقه نسبتاً پایدار بوده و پدیده های غالب در سطح استان در این مدت پوشش موضعی ابر، گاهی وزش باد و در برخی از نقاط مه خواهد بود.

وی افزود: از بعدازظهر چهارشنبه تا اواخر وقت پنجشنبه شاهد ناپایداری‌های جوی در نیمه غربی کشور به شکل افزایش ابر، مه، وزش باد قابل ملاحظه، در بعضی از مناطق بارش (عمدتاً بصورت برف) و در ارتفاعات و گردنه های استان کولاک و امکان سقوط بهمن خواهیم بود.

معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان یادآور شد: بارش‌های حاصل این سامانه جدید، از لحاظ مقدار، قابل توجه نیست اما با توجه به سرعت وزش باد و ایجاد کولاک، این شرایط می تواند موجب مشکلاتی در رفت و آمدهای بین شهری و روستایی نیز شود.

وی با بیان اینکه روز جمعه جو استان نسبتا پایدار است، اضافه کرد: از لحاظ دمایی نیز تا آخر هفته میانگین دمای شبانه روزی استان تغییرات قابل توجهی ندارد و با نوسان ۲ تا سه درجه در همین محدوده باقی می ماند همچنان یخبندان شبانه و صبحگاهی در سطح استان (بخصوص برای مناطق شرقی و شمالی) حاکم است.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha