۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۵۶
کد خبرنگار: 795
کد خبر: 85029748
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکا ۲ زندانی گوانتانامو متعلق به پاکستان را به این کشور منتقل کرد

تهران - ایرنا - منابع خبری پاکستان به نقل از وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند که این کشور دو زندانی پاکستانی که از ۲۱ سال پیش در گوانتانامو محبوس بودند را به پاکستان منتقل کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از رسانه‌های پاکستانی، دو برادر پاکستانی به اتهام مشارکت با گروه تروریستی القاعده سال ۲۰۰۲ بازداشت و محکوم به حبس در زندان گوانتانامو در کوبا شدند.

پنتاگون اعلام کرد که با انتقال این دو زندانی پاکستانی شمار زندانیان گوانتانامو به ۳۲ کاهش یافت که ۱۸ نفر آنان واجد شرایط انتقال به کشورهایشان هستند.

پیش تر دو زندانی دیگر پاکستانی به ترتیب اواسط بهمن و اوایل آبانماه امسال از زندان گوانتانامو آزاد شده بودند.

اوایل آبانماه امسال «سیف اله پراچا» تبعه پاکستان که از ۱۷ سال پیش به اتهام مشارکت با القاعده به اسارت آمریکا درآمده و در گوانتانامو محبوس بود، سرانجام به عنوان مسن ترین زندانی آزاد شد.

در سال‌های اخیر صدها نفر از مسلمانان به طور مخفیانه توسط آمریکا بازداشت شده و بدون محاکمه تحت سوء رفتارهای فیزیکی و روانی قرار داشته‌اند که برخی از این رفتارها معادل شکنجه است.

بر اساس گزارشی که روزنامه نیویورک تایمز در ژوئیه ۲۰۲۲ منتشر کرد، آمریکا ۷۸۰ مرد را که همگی مسلمان هستند از زمان حملات ۱۱ سپتامبر در زندان گوانتانامو بازداشت کرده؛ این در حالی است که مشخص شده بسیاری از این افراد هیچ ارتباطی با سازمان القاعده نداشته‌اند. تاکنون ۹ نفر از افراد بازداشت شده در این زندان جان خود را از دست داده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha