۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۹:۳۳
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85029741
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

خبرگزاری فرانسه: ایران و چین در مسیر گسترش همکاری‌های اقتصادی

تهران – ایرنا – خبرگزاری فرانسه ضمن انتشار خبر ورود رئیس جمهوری ایران به پکن، نوشت که دو کشور روابط مستحکم اقتصادی داشته و به دنبال تقویت آن هستند.

به گزارش ایرنا، این خبرگزاری ساعتی پیش با انتشار خبر ورود آیت الله رئیسی به چین و آغاز سفر رسمی سه روزه وی، نوشت که هدف از این دیدار تقویت همکاری های اقتصادی و تحکیم روابط دوجانبه است.

به نوشته این رسانه، ایران و چین پیوندهای اقتصادی مستحکمی به خصوص در حوزه انرژی، حمل و تقل، کشاورزی، تجارت و سرمایه گذاری داشته و در سال ۲۰۲۱ "پیمان همکاری راهبردی" ۲۵ ساله را امضا کردند.

سران دو کشور برای نخستین بار اواخر تابستان امسال و در جریان برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در ازبکستان دیدار کردند که در جریان آن رئیس جمهوری ایران خواهان گسترش روابط فیمابین شد.

به گزارش ایرنا، رئیس‌ جمهوری اسلامی‌ ایران که در صدر هیأتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی و به دعوت رسمی «شی جین پینگ» همتای چینی خود به این کشور سفر کرده، در فرودگاه بین المللی پکن مورد استقبال وزیر فرهنگ و گردشگری چین قرار گرفت.

هدف اصلی دهمین سفر خارجی رئیس جمهور ایران اقتصادی، سیاسی و راهبردی است.

رئیس جمهور شهریور ماه امسال و در هشتمین سفر خارجی خود به اجلاس سازمان همکاری شانگهای در سمرقند با همتای چینی دیدار و گفت و گو کرده بود که در این نشست دوجانبه، «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین به طور رسمی از رئیس جمهور ایران برای سفر به پکن دعوت کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha