۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۰۰
کد خبرنگار: 780
کد خبر: 85029653
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲ هزار زلزله زده سوری در کمپ های ایران اسکان داده شدند + فیلم

دمشق – ایرنا – سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در حلب اعلام کرد: ۱۲ هزار زلزله زده سوری حلب در ۹ کمپ ایجاد شده از سوی جمهوری اسلامی ایران در این شهر اسکان داده شدند و ما در حال خدمت رسانی به آنها هستیم.

"سلمان نواب نوری" سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در حلب در گفت و گو با ایرنا با اشاره به این که هم اکنون ۱۷۲ مرکز اسکان از سوی دولت سوریه و کشورهای کمک کننده به مردم زلزله زده این کشور در حلب ایجاد شده، افزود: هم اکنون ۱۸۰ هزار نفر از شهروندان زلزله زده سوری در این مراکز اسکان اضطراری داده شده اند.

وی با بیان این که هم اکنون اوضاع شهر حلب پس از گذشت یک هفته از زلزله شدید بهتر شده و به سمت آرامش می رود، بیان داشت: با گذشت هفت روز از زلزله حلب برخی از مردم این شهر هنوز استرس تخریب خانه های خود را دارند.

نواب نوری با اشاره به این که روزانه ۲۲ هزار غذای گرم در آشپزخانه وابسته به این کنسولگری طبخ و در کنار چهار هزار وعده غذایی سرد در بین آسیب دیدگان زلزله توذیع می شود، گفت: قسمتی از غذاهای پتخته شده در میان افراد حاضر در ۹ کمپ ایرانی توزیع و بخشی نیز تحویل استانداری حلب شده و این استانداری آن غذاها را در برخی دیگر از کمپ های ایجاد شده توزیع می کند.

وی درخصوص آخرین وضعیت آواربرداری مناطق زلزله زده شهر حلب نیز گفت: هم اکنون کار آواربرداری تمامی ۵۶ ساختمان تخریب شده حلب به اتمام رسیده است.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در حلب درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به زلزله زدگان این شهر هم اظهار داشت: با حضور گروه های امدادرسانی دیگر کشورها در شهر حلب خصوصا نیروهای حشد الشعبی عراق که با تجهیزات خوبی وارد این شهر شده و به استانداری حلب وصل شده اند، با ارایه خدمات خوب، کار امدادرسانی بحمدلله خب به پیش می رود.

در اثر زلزله هفت و هشت دهم ریشتری بامداد دوشنه (۱۷ بهمن ماه) شمال غرب سوریه علاوه بر خسارت های زیاد در پنج استان شمال غرب سوریه، تعداد زیادی نیز کشته شده اند.

زلزله شهر حلب ۵۰۰ کشته و ۷۵۰ مصدوم بستری دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha