۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۲:۰۶
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85029588
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فرانسه خواستار خروج فوری شهروندانش از بلاروس شد
وزارت خارجه فرانسه

تهران- ایرنا- وزارت خارجه فرانسه از سفر شهروندان خود به بلاروس هشدار داد و از اتباع فرانسوی خواست که این کشور را فورا ترک کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، وزارت خارجه فرانسه دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما در بحبوحه حملات ارتش روسیه در اوکراین و بسته شدن حریم هوایی بلاروس از شما شهروندان فرانسوی می‌خواهیم که از سفر به بلاروس خودداری کنید.

این وزارتخانه ازآن دسته از اتباع فرانسوی که در بلاروس هستند، درخواست کرد تا «با استفاده از وسایط نقلیه فورا از مرزهای بلاروس با لیتوانی، لتونی و لهستان خارج شوند.»

سفارت آمریکا در مسکو نیز دوشنبه از اتباع آمریکایی و افراد دارای تابعیت دوگانه خواست تا بدلیل «تبعات غیرقابل پیش‌بینی» مناقشه اوکراین از سفر به روسیه خودداری کنند یا اگر در روسیه هستند، فورا این کشور را ترک کنند.

در همین حال، پتر استانو سخنگوی اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی و امنیتی گفت که این اتحادیه فعلا هیچ تصمیمی درباره توصیه به شهروندان برای خروج از روسیه اتخاذ نمی‌کند.

وی افزود که کشورهای اتحادیه اروپا می‌توانند به تنهایی در این باره تصمیم‌گیری کنند.

آمریکا و برخی کشورهای اروپایی سال گذشته پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین خواستار خروج شهروندان خود از روسیه یا خودداری از سفر به آن کشور شده بودند.

آنها در ماه سپتامبر نیز بعد از اعلام بسیج عمومی برای سربازگیری در روسیه درباره سفر به آن کشور هشدار دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha