۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۰۰
کد خبرنگار: 1489
کد خبر: 85028932
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سردار تنگسیری: هشدارهای سپاه در خلیج فارس مورد توجه دشمن است

بندرعباس- ایرنا - فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه دشمنان هنگام ورود به خلیج فارس به هشدارهای سپاه توجه می‌کنند، گفت: باوجود تسلط نیروهای ما به زبان خارجی اما بیگانگان وقتی وارد خلیج فارس می‌شوند، فارسی صحبت می‌کنند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران، سردار علیرضا تنگسیری در حاشیه رونمایی از پنج مستند در صدا و سیمای مرکز خلیج فارس گفت: تنگه هرمز، خلیج فارس و تسلط به بخش قابل توجهی از سواحل مکران نشان از اهمیت بسیار بالای استان هرمزگان و صدا و سیمای مرکز خلیج فارس است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: خلیج فارس هم برای همه ملت ایران مقدس است و فرمانده معظم کل قوا دائماً در زمینه اهمیت استان هرمزگان تاکید دارند.

وی افزود: رسانه ملی و رسانه در جنگ نرم بسیار مهمتر از سلاح نیروهای مسلح است و امروز شما در رسانه کاری انجام می‌دهد که حتی سلاح سخت هم قادر به آن نیست و اگر سلاح‌های سخت هم کاری بکنند در صورتی که رسانه آن را بازتاب ندهد اثر لازم را نخواهد داشت.

سردار تنگسیری به نبرد با آمریکایی‌ها در خلیج فارس هم اشاره کرد و گفت: ۲۹ فرودین آخرین رویارویی مستقیم ما با آمریکای جنایکار بود که چند روز پس از آن هواپیمای مسافربری ما رو ساقط کردند.

وی افزود: در آن روز ما شاهد یک کار بسیار شجاعانه از رزمندگان هرمزگانی بودیم و شهیدان دارا و رئیسی حماسه‌ای در ۲۹ فرودین آفریدند و صدا و سیمای مرکز خلیج فارس این کار بزرگ را به تصویر کشیده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: مجاهدت شهیدان دارا و رئیسی در نقطه مهمی در ۹ مایلی جزیره بوموسی بود که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها بر روی سکوی دریایی حضور داشتند.

سردار تنگسیری افزود: در آن عملیات ضمن اینکه یک بالگرد آمریکا ساقط شد یک یدکش متعلق به انگلیس هم غرق شد.

وی گفت: ما در این عملیاتِ جانانه سه نفر زخمی و ۲ شهید دادیم در صورتی که بیش از این به آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها ضربه زدیم.

وی گفت: این مجاهدت‌ها باعث شد که دشمن پس از ورود به خلیج فارس به هشدارهای ما کاملا توجه کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: وقتی بیگانگان از آبراه متعلق به ایران وارد می‌شدند ما این آبراه را بر آن‌ها بستیم و مسیرشان را عوض کردیم و اکنون نیز که قایق ما جلوی آن‌ها رفته و از آن‌ها می‌خواهد از مسیر جنوبی عبور کنند، اطاعت می‌کنند.

سردار تنگسیری گفت: وقتی بیگانگان وارد خلیج فارس می‌شوند به رغم تسلط نیروهای ما به زبان انگلیسی، اما بیگانگان با زبان فارسی صحبت می‌کنند و این‌ها مدیون رشادت‌های شهیدان دارا و رئیسی و یاران آن‌ها است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه از انعکاس اخبار و دستاوردهای نیروی دریایی سپاه در صدا و سیمای خلیج فارس قدردانی کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها