۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۵۶
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85028779
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۳۵ کیلومتر خط انتقال و شبکه آبرسانی در خراسان‌شمالی اجرا شد

بجنورد- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌شمالی گفت:۱۳۵ کیلومتر خط انتقال و شبکه آبرسانی به روستاهای محروم با همکاری بسیج سازندگی از ابتدای امسال تاکنون در این استان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی رشیدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تامین آب پایدار از اولویت های خراسان شمالی محسوب می شود که به شکلی جدی طرح هایی برای مقابله با تنش آبی استان در حال اجرا است.

وی افزود: تامین آب پایدار از شمال استان از جمله این طرح ها است که در صدر اهداف اجرایی استان قرار دارد به گونه ای که با هم افزایی نمایندگان و دیگر مسوولان در سفر رییس جمهور به استان مطرح و اعتبار آن مصوب شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌شمالی ادامه داد: بر اساس این طرح ۴۰ میلیون متر مکعب آب از چاه های عمیق منطقه سرانی شهرستان شیروان برداشت و به مناطق خشک خراسان شمالی منتقل می شود که نقش ویژه ای در تامین آب پایدار خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، خراسان شمالی دارای ۹ شهرستان، ۲۲ شهر و بیش از ۸۵۰ روستای دارای سکنه است و براساس آمار آخرین سرشماری استان ۴۴ درصد از جمعیت این خطه در روستاها ساکن هستند که طی سال های اخیر مردم شهرها و روستاهای استان با نبود و کمبود آب دست و پنجه نرم می کنند و بنا به اعلام شرکت آب و فاضلاب ۱۱ شهر و ۲۳۸ روستا دارای تنش آبی هستند و به ۹۳ روستا نیز با تانکر آب رسانی می شود.

اتمام مطالعات طرح انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی

رشیدی با اشاره به اتمام مطالعات طرح انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی خراسان، گفت: رییس جمهور در سفر به خراسان شمالی از مجتمع پتروشیمی بجنورد بازدید کرد و بر استفاده از آب خاکستری برای این مجتمع تولیدی تاکید کردند.

وی افزود: سالیانه ۵.۵ میلیون متر مکعب آب با کیفیت استان توسط پتروشیمی مصرف می شود که با توجه به وضعیت آبی استان باید این طرح اجرایی می شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌شمالی یادآور شد: خط انتقال این پروژه تا سه ماه آینده اجرایی می شود و تا پایان شهریور ماه سال آینده نیز به اتمام خواهد رسید.

پتروشیمی خراسان پرمصرف ترین صنعت آب این خطه است و این واحد تولیدی ۵.۵ میلیون متر مکعب آب مصرف می کند.

این مجموعه در طرح های توسعه ای خود نیاز به آب بیشتری دارد که در این خصوص چاره ای جز استفاده از آب خاکستری(پساب) را ندارد.

پتروشیمی خراسان بزرگترین بنگاه اقتصادی شمال شرق کشور است که با استمرار تولید برای بیش از یکهزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از سه هزار نفر به صورت غیر مستقیم فرصت شغلی داشته است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و حدود ۴۰۰ واحد صنعتی در آن دایر است؛ صنایع بزرگ استان شامل پتروشیمی، فولاد، سیمان، آلومینا است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha