هلال‌احمر سمنان به هزار و ۳۰۰ خودروی گرفتار در برف امدادرسانی کرد

سمنان- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: بیش از هزار و ۳۰۰ خودروی گرفتار در برف و کولاک طی شبانه‌روز گذشته در نقاط مختلف استان از امدادگران هلال احمر خدمات دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مظفر محمدخانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران ابراز کرد: بیش از ۱۶ نفر از نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر استان سمنان در قالب ۶ تیم عملیاتی به افراد گرفتار در برف و کولاک خدمات ارایه کردند.

وی بیان کرد: ۶ دستگاه خودرو در گردنه های برفگیر استان به بیش از سه‌ هزار و ۹۰۰ نفر از مسافران و در راه‌ماندگان در برف و کولاک امدادرسانی کردند.

وی اضافه کرد: در محور شهمیرزاد- مهدیشهر، چشمه علی- فولادمحله، محور شاهرود به میامی و برعکس عملیات امدادرسانی انجام شد که محور شاهرود- میامی از پرحادثه ترین محورهای استان با چندین تصادف زنجیره‌ای و واژگونی تریلی بود.

محمدخانی افزود: طی حوادث جاده ای در ناپایداری های جوی کنونی تعداد ۱۵ مصدوم به مراکز درمانی اعزام شدند.

محمدخانی تصریح کرد: دوره آموزشی تخصصی اقدامات پیش‌بیمارستانی، آموزش تخصصی جست‌ وجو و نجات در حوادث حمل و نقل جاده‌ای و دوره آموزش جست و جو و نجات کوهستان به منظور مرور آموزش‌ها و آماده سازی امدادگران در زمان‌های مختلف برگزار شد و نیروهای امدادرسان در آماده‌باش هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: جمعیت هلال احمر استان سمنان همواره برای امدادرسانی در حوادث جاده‌ای و حوادث غیرمترقبه مانند سیل، مفقودی، برف و کولاک آمادگی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی استان سمنان طی ۲ هشدار زرد در هفته جاری، بارندگی باران و برف، مه‌آلودگی و یخبندان پیش‌بینی کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha