۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 85028519
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۳۵ اقدام دولت برای تقویت زیرساخت‌های زندگی مردم شهرستان مارگون

یاسوج - ایرنا- دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت خود تاکنون ۳۵ اقدام شاخص برای بهبود شرایط زندگی مردم ساکن شهرستان ۲۱هزار نفری مارگون در کهگیلویه و بویراحمد انجام داده که اهالی را به ماندن در این منطقه مستعد اما کم برخوردار امیدوار کرده است.

تلاش برای توسعه امکانات اولیه زندگی مانند آب و گاز در مناطقی مانند زیلایی، روشن شدن معابر شهری و روستایی، تامین زمین برای احداث خانه های طرح نهضت ملی مسکن، بستن تفاهم نامه به منظور محرومیت زدایی از منطقه زیلایی،بهسازی و آسفالت راه های شهری و روستایی گوشه ای از تلاش های دولت برای بهبود شرایط زندگی مردمان سختکوش مارگون در حدود ۱۸ماه گذشته تاکنون بوده است.

توسعه زیرساخت های آبیاری نوین،کانال های کشاورزی،ایجاد امکاناتی مانند استقرار مرکز رادیولوژی و آزمایشگاه، جایگزینی مدارس استاندارد به جای آموزشگاه های کانکسی و رسیدگی به امور افراد نیازمند با استفاده از ظرفیت نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی از دیگر اقدام های دولت سیزدهم در شهرستان مارگون است.

با توجه به اینکه کمبود امکانات اولیه زندگی از گلایه های همیشگی ساکنان این منطقه به ویژه در طول سه سال گذشته یعنی از وقت شهرستان اعلام شدن آن است مسئولان در تلاش هستند تا با توسعه زیرساخت های زندگی زمینه رضایت مندی و رفاه شهروندان این خطه را فراهم کنند.

فرماندار مارگون معتقد است که باید برای جبران کمبود عقب ماندگی های زیرساخت های زندگی ساکنان این شهرستان امکانات همه دستگاه های اجرایی بسیج شده و مسئولان به صورت شبانه روزی در سنگر خدمت حاضر باشند.

گازرسانی به زیلایی برجسته ترین خدمت در مارگون

گازرسانی به مناطق محروم و دوردست شهرستان مارگون از اقدام های شاخص دولت سیزدهم است که امید می رود با بهره برداری از این طرح ها زمینه آسایش اهالی یکی از سردترین مناطق کهگیلویه و بویراحمد را فراهم کند.

از آنجا که شهرستان مارگون در دل یک منطقه کوهستانی واقع شده که دمای آن در زمستان تا ۱۰درجه سانتیگراد زیرصفر کاهش می یابد گازرسانی به این مناطق ضرورتی اجتناب ناپذیر برای رفاه اهالی مناطق دوردست است، البته به دلیل سخت گذر بودن منطقه مذکور این مهم با همت مثال زدنی و روحیه جهادی عملیاتی شده است.

۳۵ اقدام برای تقویت زیرساخت های زندگی مردم شهرستان مارگون

مختار اندرخور، فرماندار مارگون می گوید: آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به منطقه سردسیری زیلایی یکی از خدمات ماندگار دولت سیزدهم در این شهرستان است که این طرح هم اکنون ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تاکید کرد: در این طرح گازرسانی به ۵۵ روستای سخت گذر و محروم مارگون با جمعیت بیش از چهارهزار نفر واقع در مناطق سخت گذر صورت می گیرد.

اندرخور گفت:طرح گازرسانی به زیلایی به طول ۲۲۴ کیلومتر با اعتبار اولیه ۱۸۴ میلیارد تومان آغاز و هم اکنون با سرعت مطلوب در حال اجراست که انتظار می رود پاییز سال آینده بخش قابل توجهی از مردمان این منطقه از نعمت گاز بهره مند شوند.

وی عنوان کرد: همچنین طرح مطالعاتی گازرسانی به روستاهای مورزرد،سیلاب کلوار،رون، در مراحل پایانی است و براساس برنامه ریزی صورت گرفته این طرح سال ۱۴۰۲ کلنگ زنی می شود.

تلاش برای دسترسی به آب آشامیدنی سالم در مناطق سخت گذر

تلاش برای دسترسی مناطق روستایی و عشایری مارگون برای دسترسی به آب سالم بهداشتی سندی بر همت دولت سیزدهم در زمینه برخورداری عادلانه همه شهروندان به حیاتی ترین نیاز زندگی انسان است.

فرماندار مارگون با اشاره به اینکه مردم منطقه عشایری دارسیسه سال هاست از آب آشامیدنی ناسالم در شرایط مخزن روباز استفاده می کردند گفت: به همت امور عشایر و اختصاص ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار در دولت سیزدهم مخزن ذخیره آب در این منطقه ایجاد شد تا شرایط دسترسی به آب سالم برای اهالی عشایرنشین این منطقه فراهم شود.

اندرخور اضافه کرد:تعویض الکتروموتور ۷۵کیلو وات چاه شماره یک مارگون ،تعمیر و بازسازی ۲۵۰ نقطه حادثه دیده شبکه آب،تعمیر و بازسازی مخزن آب منطقه سیلاب کلوار از خدمات مهم دولت سیزدهم برای دسترسی به آب سالم و بهداشتی در مناطق مختلف این شهرستان است.

وی عنوان کرد: همچنین در این مدت تعمیر ایستگاه پمپاژ مرکزی روستاهای شاه غالب و تعمیرایستگاه بخش زیلایی و دلی رج انجام گرفته است.

برق و روشنایی

نعمت روشنایی و دسترسی به برق پایدار از نیازهای اساسی شهروندان برای رفاه در مناطق شهری و همچنین فراهم شدن زمینه استفاده از امکاناتی مانند تلویزیون و موبایل در مناطق دوردست است.

فرماندار مارگون گفت که در دولت سیزدهم شبکه سیمی ۳۲ روستای این شهرستان از سیمی به کابلی تبدیل شده و با اجرای چهار کیلومتر برق شبکه متوسط زمینه پایداری برق این مناطق فراهم شده است.

۳۵ اقدام برای تقویت زیرساخت های زندگی مردم شهرستان مارگون

اندرخور عنوان کرد:نصب ۲۲۰ عایق چراغ های روشنایی معابر مناطق آب سردان و دلی رج،بهره مندی ۱۶ روستای مارگون از نعمت برق به،نصب یک کیلومتر شبکه ۲ مداره در ورودی شهر مارگون و تعمیر ۳۰۰ چراغ روشنایی شهر مارگون از خدمات دولت برای رفاه حال مناطق شهری و روستایی شهرستان در حوزه برق بوده است.

وی عنوان کرد: توزیع ۱۶۶ دستگاه پنل خورشیدی به منظور تامین برق در مناطق عشایرنشین شهرستان مارگون را نشان دهنده عزم دولت برای دسترسی عادلانه امکانات در مناطق مختلف ارزیابی کرد.

توسعه راه های دسترسی

دسترسی به راه های ارتباطی یکی از نیازهای اساسی شهروندان است که به ویژه در زمان های بحرانی مانند انتقال بیماران در مناطق سخت گذر بیشتر خود را نشان می دهد به همین علت دولت بیشترین سرمایه گذاری را در این حوزه انجام داده است.

فرماندار مارگون گفت که اجرای ۱۱ کیلومتر بهسازی و آسفالت دلی گردو به شبلیز،آسفالت منطقه دارسیسه به مورزرد زیلایی به طول سه کیلومتر،بهسازی و آسفالت موشمی زیلایی با طول ۲کیلومتر، و بهسازی و آسفالت مناطق کوه سیاه کوه به سادات چاهن به طول ۱۲ کیلومتر و بازگشایی ۴۰۰ کیلومتر جاده عشایر، از خدمات دولت سیزدهم برای بهبود دسترسی به راه های ایمن و استاندارد است.

اندرخور عنوان کرد: در این شهرستان هم اکنون بهسازی یا ساخت ۸۰ کیلومتر جاده با بودجه ۲۱۰ میلیارد تومان از محل متمم سفر رئیس جمهور در حال انجام است.

۳۵ اقدام برای تقویت زیرساخت های زندگی مردم شهرستان مارگون

وی عنوان کرد: اختصاص ۱۷ هکتار زمین برای ساخت مجتمع ادارات از سوی اداره کل راه و شهرسازی گام نخست برای احداث ساختمان اداری به منظور استقرار دستگاه های اجرایی و بی نیازی شهروندان برای سفربه یاسوج به منظور انجام کارهای اداری است.

اندر خور تامین هشت هزار متر مربع زمین برای نهضت ملی مسکن در مارگون و آغاز عملیات اجرایی فاز نخست این طرح را گامی برای بهره مندی شهروندان این شهرستان برای بهره مندی از طرح مسکن ارزان قیمت با تسهیلات دولتی دانست.

زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان

کمبود امکانات درمانی یکی از عوامل سفر شهروندان مارگونی به یاسوج برای دریافت خدمات درمانی بوده که با با بهره برداری از چند طرح مهم زمینه کاهش این مشکل فراهم شده تا ضمن رفاه اهالی از خطرات جاده ای و حوادث آن نیز پیشگیری می شود.

فرماندار مارگون تاکید کرد: راه اندازی آزمایشگاه و رادیولوژی تشخیص طبی مارگون که شهروندان را از سفر به یاسوج بی نیاز می کند بهترین خدمت دولت در حوزه بهداشت و درمان شهرستان بوده است.

اندرخور اضافه کرد:ساخت اقامتگاه پزشک موشمی زیلایی،مرکز ترک اعتیاد مارگون و مستقر شدن پزشک متخصص در مارگون،ازسرگیری مرکز درمانی مارگون پس از سه سال تعطیلی برای خدمات رسانی به چهارهزار نفر از دیگر اقدام های دولت برای ارتقای زیرساخت های حوزه سلامت است.

دیگر اقدام ها

فرماندار مارگون بیان کرد:توزیع ۳۰۰ تن نهاده دامی به قیمت دولتی،مرمت و بازسازی یکهزار و ۱۰۰ متر کانال آبیاری مزارع،اجرای آبیاری تحت فشار ۶۵ هکتارباغ و مزرعه،صدور یکصد مجوز ایجاد واحدهای پرواربندی،توزیع لوله به میزان هفت هزارمتر مربع برای جبران خسارت های سیل تابستان گذشته در مزارع و باغستان ها از تلاش های انجام شده دولت در ۱۸ ماه گذشته تاکنون برای کمک به تولید محصولات کشاورزی و بهبود وضعیت معیشتی بهره برداران این حوزه است.

وی ابراز کرد:راه اندازی مرکز مشاوره دانش آموزی ،احداث مدرسه شبانه روزی پسرانه و ساخت سه مدرسه جایگزین کانکس تلاش در جهت بهبود امکانات آموزشی شهرستان است.

فرماندار مارگون تاکید کرد:افتتاح شعبه هلال احمر شهرستان مارگون با توجه به برف خیز بودن منطقه از دیگر کارهایی است که خدمات رسانی به حادثه دیدگان را آسان تر می کند.

وی تاکید کرد: بازگشایی فاز دوم شهید سلیمانی،توسعه روشنایی معابر،ساخت آبدارخانه و سرویس بهداشتی آرامستان و تلاش برای ساماندهی پارک امام رضا (ع) از دیگر اقدام ها برای افزایش رفاه شهروندان شهر مارگون در طول کمتر از یک سال و نیم گذشته تاکنون بوده است.

اندرخور عنوان کرد:همچنین در قالب طرح اقدام تفاهم نامه بین استانداری و ستاداجرایی فرمان امام در کهگیلویه و بویراحمد بسته شده که براساس آن ۴۰ میلیارد تومان به منظور توسعه زیرساخت های زندگی اهالی منطقه محروم بخش زیلایی هزینه خواهد شد.

فرماندار مارگون عنوان کرد: همچنین در ۱۸ ماه خدمت دولت سیزدهم نهاد های حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی ۲۶ میلیارد تومان برای تامین مسکن خودمالکی، ودیعه مسکن،جهیزیه،کمک هزینه تحصیلی و درمان و سایر امور ضروری مددجویان زیرپوشش در این شهرستان هزینه کرده است.

افتتاح و کلنگ زنی طرح های دهه فجر

فرماندار مارگون با اشاره به اینکه۴۱ طرح عمرانی و اقتصادی این شهرستان آماده کلنگ زنی و افتتاح شده است گفت: این پروژه ها همزمان با سالگرد دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور مسئولان عملیات اجرایی آنان آغاز یا بهره برداری شده است.

۳۵ اقدام برای تقویت زیرساخت های زندگی مردم شهرستان مارگون

مختار اندرخور اظهار کرد: همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی امسال ۲۱ طرح عمرانی یا اقتصادی در مارگون افتتاح و عملیات اجرایی ۲۱ پروژه دیگر در این شهرستان آغاز می شود.

وی بیان کرد: برای این طرح ها ۱۱۸ میلیارد و۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده یا خواهد شد.

اندرخور تاکید کرد: آزمایشگاه و رادیولوژی شهر مارگون با ۲ میلیارد تومان اعتبار، فیبر نوری مارگون به آجم به طول ۷۰ کیلومتر و با ۲۱ میلیارد تومان سرمایه گذاری و همچنین طرح ۲۳ هزار قطعه ای پرورش بلدرچین با هفت میلیارد تومان بودجه مهمترین طرح های دهه فجر امسال در شهرستان مارگون است.

۳۵ اقدام برای تقویت زیرساخت های زندگی مردم شهرستان مارگون

فرماندار مارگون با اشاره به اینکه ۱۱۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات متمم سفر رییس جمهور و محرومیت زدایی برای توسعه زیرساخت های زندگی مردم در این شهرستان پیش بینی شده تاکید کرد: توجه به توسعه زیرساخت های زندگی شهروندان شهرستانهای کوچک مورد توجه دولت است.

اندرخور اظهار داشت: ۸۰ میلیارد تومان اعتبار از محل متمم سفر رییس جمهور و ۳۱ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات محرومیت زدایی به مارگون اختصاص یافته است.

شهرستان مارگون با جمعیتی حدود ۲۱ هزار نفر در فاصله ای حدود ۶۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha