البرز میزبان نخستین کنگره ملی فنی و مهندسی کشاورزی شد

کرج – ایرنا – رییس موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی کشور گفت: استان البرز میزبان نخستین کنگره ملی فنی و مهندسی کشاورزی با محوریت ابعاد بهره­ وری در بخش ­های مختلف کشاورزی شد.

دکتر حسین دهقانی سانیج روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نخستین کنگره ملی فنی و مهندسی کشاورزی روزهای ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه جاری در سالن همایش های موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر کشور مستقر در کرج برگزار می شود.

وی اظهار کرد: محدودیت منابع آبی و عدم تعادل بین منابع و مصارف آب و گسترش خشکسالی از چالش های مهم کشور در سالهای اخیر است که یکی از اقدامات مهم در این خصوص، بهره گیری از همفکری نخبگان، صاحبنظران و فعالان بخش کشاورزی برای ارائه راه حل های موثر است از این رو، موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی، محوریت "نخستین کنگره فنی و مهندسی کشاورزی" را به "ابعاد بهره وری آب در بخشهای مختلف کشاورزی" اختصاص داده است.

دهقانی سانیج یادآور شد: در این کنگره که با حضور مسوولان ارشد وزارت جهاد کشاورزی برگزار می شود، ۱۵ نشست تخصصی با مشارکت معاونتهای اجرایی وزارت جهاد کشاورزی، متخصصان موسسات پژوهشی و دانشگاهی برنامه ریزی شده است.

برگزاری نمایشگاه جامع هوشمندسازی کشاورزی

معاون مطالعات شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور (پارس) نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این شرکت اقدام به برگزاری نمایشگاه جامع هوشمندسازی کشاورزی همزمان با برگزاری نخستین کنگره ملی فنی و مهندسی کشاورزی خواهد کرد.

دکتر عبدالله قیصری افزود: بخشی از استراتژی این شرکت پیگیری دانش بنیان شدن در حوزه کشاورزی است که در همین راستا یکسری اقداماتی داشتیم که شرکت هایی که در بخش کشاورزی و هوشمندسازی محصولی دارند به کمک این بخش بیایند.

وی اظهار کرد: در این نمایشگاه از شرکت های دانش بنیانی که نرم افزارها و اپلیکیشن هایی را برای هوشمندسازی کشاورزی تولید کرده اند دعوت شده تا در غرفه های پیش بینی شده به معرفی محصولاتشان اقدام کنند.

قیصری با بیان اینکه با استفاده از این اپلیکیشن ها میزان بهره وری آب در بخش کشاورزی افزایش خواهد یافت،گفت: برای شرکت در این نمایشگاه حداقل ۲۰ شرکت ثبت نام کرده اند تا محصولاتشان در معرض دید محققان، کشاورزان، مسوولان و مدیران موسسات تحقیقاتی قرار گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha