استاندار سمنان: زنجیره تولید تا توزیع با هدف رشد اقتصادی تکمیل شود

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: زنجیره ارزش از تولید تا توزیع در حوزه صنایع با هدف توسعه اقتصادی استان برنامه‌ریزی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز یکشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استاندار افزود: استان سمنان استعداد بسیار بالایی در بحث زنجیره ارزش از تولید تا توزیع دارد که باید در راستای تحقق رشد اقتصادی، به آن توجه ویژه شود.

وی ابراز داشت: بانکهای عامل استان سمنان تاکنون در بحث پرداخت تسهیلات ، همراهی مطلوبی داشتند که نیاز است در ادامه نیز این مهم تا پایان سال ادامه یابد.

استاندار سمنان گفت: در راستای صدور مجوز ویژه فعالیت واحدهای تولیدی دامداری در سطح روستاها توسط سازمان حفاظت محیط زیست، تسهیلگری صورت گیرد.

وی با اشاره به حضور حداکثری مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: از همه اقشار مردم استان که در راهپیمایی ۲۲ بهمن با حضور حداکثری خود حماسه آفریدند و دسیسه ها و توطئه های دشمنان را خنثی نمودند، تقدیر و تشکر می کنم.

هاشمی بیان کرد: حضور حداکثری مردم بیش از پیش بار مسئولیت مسوولان را برای خدمتگزاری به این مردم گرانقدر سنگین تر کرد.

وی با اشاره به حضور استان سمنان در نمایشگاه میراث فرهنگی در تهران، افزود: از مجموعه افرادی که در برگزاری نمایشگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تهران اهتمام ورزیدند و موجب شدند تا استان سمنان در این حوزه استان پیشرو باشد، قدردانی می کنم.

استاندار سمنان یادآور شد: در حد مقدورات بحث مدیریت بهینه گاز در استان در اولویت قرار دارد و در صورت قطعی گاز در صنایع، باید اطلاع رسانی و بر طبق یک برنامه ریزی مدون انجام گیرد.

پرداخت ۲.۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به صنایع استان سمنان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز در این نشست از ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: از ابتدای امسال بیش از ۲۳۰ واحد تولیدی به ارزش بالغ بر ۲.۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات از بانکهای عامل دریافت کرده اند.

یادگار احمدی افزود: تا کنون ۳۳۰ واحد تولیدی متقاضی دریافت تسهیلات به ارزش حدود ۳.۵ هزار میلیارد تومان به بانکهای عامل معرفی شدند و پرونده ۱۱۰ واحد تولیدی در دست بررسی است.

وی ابراز داشت: در این جلسه با پرداخت حدود ۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به ۱۱ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان موافقت و مشکلات بانکی و زیربنایی ۱۱ واحد تولیدی صنعتی ، معدنی و کشاورزی استان مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست گزارشی از فهرست مصوبات تسهیلات رونق تولید و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ارائه و در خصوص زنجیره ارزش راهبردی و خوشه های صنعتی استان توسط شرکت شهرکهای صنعتی استان توضیحاتی تبادل نظر شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha