آستارایی‌ها نسبت به عضویت در کتابخانه‌ها اقدام کنند

آستارا- ایرنا- رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی آستارا از مردم فرهنگ‌دوست این شهرستان خواست تا نسبت به عضویت در کتابخانه‌های این شهرستان و استفاده از منابع موجود اقدام کنند.

رامش انورزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نزدیک به سه هزار نفر در حال حاضر عضو کتابخانه‌های عمومی شهرستان آستارا هستند که این آمار در مقایسه با دوران پیش از شیوع ویروس کرونا به شدت کاهش یافته است.

وی افزود: هفت هزار نفر پیش‌تر عضو کتابخانه‌های این شهرستان بودند که با همه‌گیری کووید-۱۹ و تعطیلی اجتماعات، به طور طبیعی تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی آستارا نیز کاهش یافت و مدت مدیدی حتی با تعطیلی روبه‌رو شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی آستارا بیان کرد: اگرچه تعداد اعضای کتابخانه‌های این شهرستان به تدریج با از سرگیری فعالیت‌ها به صورت نسبی افزایش یافته اما هنوز به سطح مناسبی نرسیده است و با شرایط مطلوب فاصله دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مانع خاصی برای فعالیت‌های اجتماعی وجود ندارد، انتظار می‌رود خانواده‌ها ارتباط خود را با نهادهای فرهنگی مانند کتابخانه‌ها بیشتر کنند و به ویژه نوجوانان و جوانان خود را برای عضویت در کتابخانه‌ها و استفاده از امکانات متنوع موجود ترغیب کنند.

انورزاده گفت: اگرچه در این مدت با پدیده‌هایی مانند گسترش استفاده از فضای مجازی روبه‌رو بودیم، اما هیچ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد و باید این فرهنگ در بین خانواده‌ها جا بیافتد همان‌طور که به همراه فرزندان خود از فضاهایی مانند پارک و سینما استفاده می‌کنند، می‌توانند باهم به کتابخانه‌ها نیز مراجعه نمایند و بخشی از وقت خود را به کتابخوانی بگذرانند.

وی یادآور شد: سه باب کتابخانه دیگر در کنار کتابخانه مرکزی شهید داود نشاطی در حال حاضر در شهرستان آستارا فعالیت دارند که شامل کتابخانه مستقر در باغ ملی، یک باب کتابخانه در لوندویل و یک باب در روستای ویرمونی است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی آستارا با ابراز امیدواری نسبت به بهبود شرایط عنوان کرد: ۶۲ هزار و ۲۵۰ جلد کتاب در زمینه‌های گوناگون در کتابخانه‌های این شهرستان موجود است و شهروندان تنها با پرداخت سالانه ۲۵۰ هزار ریال می‌توانند از این کتاب‌ها استفاده کنند.

وی افزود: عضویت در کتابخانه‌های روستای ویرمونی و شهر لوندویل برای علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی رایگان است.

شهرستان آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha